توصیه یونیسف به والدین

توصیه یونیسف به والدین

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) هم در تارنمای خود اشاره کرده بسیاری از کودکان برای ازسرگیری و ادامه آموزش خود پس از بازگشایی مدارس به حمایت بیشتری نیاز دارند.

این نهاد بین‌المللی به والدین توصیه کرده با ایجاد یک برنامه منظم و روتین درمورد مدرسه و کارهای مدرسه از فرزندتان در خانه حمایت بیشتری کنید. اگر احساس بیقراری یا مشکل در تمرکز داشته باشند، این کار به آنها کمک خواهد کرد. می‌توانید با معلم یا مدرسه فرزند خود در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.  اگر فرزند شما با چالش‌های خاصی روبه‌روست، مثلا سوگواری برای از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا اضطراب زیاد ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، حتما این موارد را به اولیای مدرسه بگویید.
​​​​​​​یونیسف با اشاره به تحقیقات خود تایید کرده نباید فراموش کرد که نوع و حتی نحوه کنار آمدن والدین و فرزندان با استرس بازگشایی مدارس، متفاوت است. به همین دلیل هم یونیسف به والدین توصیه کرده محیطی حمایتی و امن ایجاد کنید و به سوالات و ابراز احساسات فرزندان واکنش مثبت نشان دهید. حمایت خود را نشان دهید و بگذارید فرزندتان بداند که احساس خستگی یا اضطراب در چنین شرایطی نه تنها اشکالی ندارد، بلکه طبیعی است.
صندوق کودکان سازمان ملل به والدین تاکید کرده هر روز با فرزندان خود صحبت کنید و از اوقات حضور آنها در مدرسه و فعالیت‌های آنلاین شان و همچنین احساسات آنها بپرسید. به کودکان‌تان کمک کنید تا برنامه منظم‌شان را ادامه دهند و با گنجاندن فعالیتهای روزمره مثل آشپزی بازی و مطالعه خانوادگی در برنامه‌شان، آموزش و تحصیل را برای‌شان دلپذیر کنید.