اقدامات تروریستی اسرائیل بی‌پاسخ نخواهند ماند

اقدامات تروریستی اسرائیل بی‌پاسخ نخواهند ماند

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در واکنش به شهادت مستشاران نظامی ایران در سوریه به دست رژیم صهیونیستی نوشت: عادت رژیم صهیونیستی و سایر تروریست‌های دولتی در مواقع بحران، انجام اقدامات تروریستی در خارج از مرزهاست تا افکار عمومی را منحرف کرده و اجازه ندهند عمق مشکلات داخلی آنها روشن شود.

اقدامات تروریستی بی‌پاسخ نخواهند ماند. شهیدان مدافع حرم میلاد حیدری و مقداد مهقانی جعفرآبادی در حمله جنایتکارانه سحرگاه جمعه گذشته رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به شهادت رسیدند. مراسم تشییع پیکر‌های این شهیدان نیز در حرم‌های مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌ا...علیهما در شهر دمشق برگزار شد.

نشست چهارجانبه درباره سوریه برگزار می‌شود 
وزیر خارجه ترکیه که به آمریکا سفر کرده از برگزاری نشست چهارجانبه ایرانی، ترکی، روسی و سوری خبر داد. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد نشست نمایندگان وزرای خارجه ایران، ترکیه، سوریه و روسیه، دوشنبه و سه‌شنبه سوم و چهارم آوریل برگزار خواهد شد. به نوشته خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ترکیه که برای شرکت در نشستی به مناسبت روز جهانی موسوم به «زباله صفر» به آمریکا سفر کرده، طی نشست خبری در مقر «خانه ترکیه» واقع در نیویورک گفت که نمایندگان وزاری خارجه ترکیه، ایران، روسیه و سوریه نشست خود را برگزار خواهند کرد و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، ششم و هفتم آوریل جاری به ترکیه سفر خواهد کرد. چاووش اوغلو سپس توضیح داد: همان‌طور که می‌دانید، مرحله‌ای از ارتباط با سوریه آغاز شد و روسیه میزبان آن و در تسهیل این ارتباط سهیم بود و بعدها ایران نیز در این مذاکرات شرکت کرد.

عزم ایران برای حل‌و‌فصل سیاسی مسائل میان دمشق و آنکارا
مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان با معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از گفت‌وگوهای شکل گرفته برای حل‌و‌فصل سیاسی مسائل میان دمشق و آنکارا اشاره کرد. علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی که در رأس هیأتی جهت حضور در نشست چهارجانبه معاونین وزرای خارجه (ایران، روسیه، سوریه و ترکیه) به مسکو سفر کرده است، دیروز ۱۴فروردین با ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه و هیأت همراه دیدار کرد. در این ملاقات دو طرف آخرین مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات سیاسی و بین‌المللی سوریه را مورد بررسی قرار دادند. خاجی در این ملاقات ضمن استقبال از گشایش‌های موجود در روابط خارجی و تقویت ثبات و امنیت در سوریه، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از گفت‌وگوهای شکل گرفته برای حل‌و‌فصل سیاسی مسائل میان دمشق و آنکارا اشاره کرد. در این دیدار، معاون وزیر خارجه سوریه ضمن تشریح آخرین مواضع کشورش در‌خصوص گفت‌وگوهای چهارجانبه، بر لزوم تقویت هماهنگی‌های میان دو کشور تأکید کرد.