بازداشت مظنون ترور خبرنگار حوزه جنگ در سنت‌پترزبورگ

بازداشت مظنون ترور خبرنگار حوزه جنگ در سنت‌پترزبورگ

مقام‌های دولت فدرال روسیه از بازداشت فردی به نام «داریا ترپووا» به‌عنوان مظنون انفجار در سنت‌پترزبورگ و کشتن خبرنگار حوزه جنگ خبر دادند.

انتشار خبر بازداشت مظنون به دست داشتن ترور تاتارسکی در شرایطی انجام شده که پیشتر وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده بود تعداد مجروحان انفجاری در یک رستوران در سنت‌پترزبورگ که در آن این خبرنگار اخبار حوزه جنگ ترور شد، به ۳۲زخمی افزایش یافت.یکشنبه‌ شب، در یکی از رستوران‌های سنت‌پترزبورگ در جریان نشستی با تاتارسکی، انفجار رخ داد که جان این خبرنگار حوزه اخبار جنگ و وبلاگ‌نویس را گرفت. به گفته منابع خبری روسیه، وسیله انفجاری توسط افرادی که به نشست آمده بودند، به‌عنوان هدیه‌ای به تاتارسکی تحویل داده شده بود.به دنبال این حادثه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، انگشت اتهام را به سمت اوکراین گرفت و گفت: شواهدی از ارتباط سرویس‌های ویژه اوکراین با حمله تروریستی سن‌پترزبورگ وجود دارد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم درباره انفجار سن‌پترزبورگ و کشته شدن یک بلاگر گفت: سکوت و عدم واکنش آمریکا، انگلیس و فرانسه به کشته شدن ولادن تارتارسکی بسیار گویاست؛ گرچه آنها همواره خواستار محافظت از خبرنگاران در حملات تروریستی هستند.