آزمون سخت اردوغان

آزمون سخت اردوغان

یکشنبه 24اردیبهشت برابر با 14ماه مى٢٠٢٣ انتخابات سراسرى ریاست‌جمهورى در ترکیه برگزار مى‌شود؛ انتخاباتى که تبدیل به آزمونى سخت براى نامزد حاکم یعنى رجب طیب‌اردوغان شده است.

بسیاری معتقدند که این انتخابات مهم‌ترین اتفاق سیاسی جهان است. رقابت نزدیک بین اردوغان و کمال کلیچدار‌اوغلو، رهبر حزب جمهوریخواه خلق، پیش‌بینى نتیجه انتخابات را دشوار کرده است. رحمن قهرمانپور، پژوهشگر ارشد مسائل بین‌الملل از موانع پیش روى اردوغان براى پیروزى در انتخابات مى‌گوید و تاکید مى‌کند که چه اردوغان چه کلیچدار اوغلو، رئیس‌جمهور شوند براى ایران خیلى تفاوتى نمى‌کند، چرا که ترکیه به‌واسطه برخى مسائل، روابطش با ایران را به‌گونه‌اى تنظیم کرده که تنش‌ها از یک حدى فراتر نرود. 

آخرالزمان سیسیل
دو روز است که کره زمین به اندازه وزن حداقل سه میلیون نفر سبک‌تر شده است! چراکه همه جمعیت شهر ناپل ایتالیا در این چند روز اخیر  روی زمین بند نشده‌اند! این تشبیه اغراق‌آمیز را وقتی می‌توان نزدیک به واقعیت دانست که پای تماشای جشن هواداران این باشگاه به بهانه قهرمانی‌شان در لیگ ایتالیا بنشینیم. آنها توانستند پس از 33سال بالاخره اسکودتو را به جنوب ایتالیا ببرند، شهری که همیشه از سوی متمولان پایتخت‌نشین تحقیر شده است. حالا بیش از سه میلیون ایتالیایی بدون توجه به هر اتفاق دیگری به شکلی آخرالزمانی در حال پایکوبی و جشن هستند، جشنی که برای رسیدن به آن بیش از 30 سال صبر کرده‌اند.