مشترکان کم مصرف تا 20برابر قبض، پاداش می‌گیرند

مشترکان کم مصرف تا 20برابر قبض، پاداش می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال گرم‌تر از تابستان سال گذشته باشد و بر همین اساس صنعت برق می‌کوشد یک لحظه برق مردم و مشترکان خانگی قطع نشود. البته لازمه این کار یک همکاری و همراهی چندجانبه بین صنعت برق و مشترکان است.

قاسم شهابی افزود: در تابستان با توجه به مدار آمدن لوازم سرمایشی، ناترازی در تولید و مصرف برق وجود دارد، لذا صنعت برق تلاش می‌کند با تولید بیشتر و اصلاح شبکه‌ها و افزایش بازده نیروگاه‌ها بتواند این کسری را جبران کند. اگر همکاری و همراهی مردم و مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و اداری نباشد، این امر محقق نمی‌شود. 
وی ادامه داد: وزارت نیرو برای این‌که بتواند مشوق‌های خوبی در این زمینه اجرا کند، یک حرکت اساسی و کلیدی پیش‌بینی کرده است. مطابق این طرح تمامی مشترکان با کاهش مصرف برق خود به نسبت دوره مشابه سال گذشته، از مزایای این طرح بهره مند می‌شوند.
شهابی تصریح کرد: اگر مشترکان استان تهران بتوانند زیر الگوی مصرف - که در فصل گرم تابستان 300 کیلووات ساعت است- مصرف کنند، می‌توانند درآمدی برای خانواده ایجاد کنند؛ به این صورت که مشترکان به طور متوسط برق را به مبلغ 100 تومان به ازای هر کیلووات ساعت دریافت می‌کنند، ولی در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف در خانه نسبت به سال گذشته، می‌تواند تا مبلغ 2000 تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت کنند؛ یعنی 20 برابر هزینه برق مصرف خود. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: روی دیگر سکه این است که اگر درست و بهینه مصرف کنیم، تابستان با محدودیت برق کمتری مواجه خواهیم‌شد. امیدواریم مشترکان با مشارکت در این طرح ملی و با توجه به مشوق‌های در نظر گرفته شده، صنعت برق را حمایت کنند تا تابستان را به راحتی و آسایش پشت سر بگذاریم. 
شهابی در توضیح راهکارهای مشارکت در این طرح گفت: استفاده از نورطبیعی در روز، قرار دادن کولر آبی روی دور کند، استفاده نکردن از لوازم پر مصرف همچون لباسشویی، جاروبرقی و ظرفشویی در ساعات ابتدایی شب از جمله راهکارهایی است که مشترکان به راحتی و بدون آن‌که از رفاه خود بکاهند، می‌توانند مصرف خود را پایین آورده و مشمول این طرح شوند./جام‌جم