عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب

عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب

مشاهدات حاکی از آن است که با وجود اعلام نرخ جدید قیمت مرغ در هفته گذشته به کیلویی ۷۳هزار تومان، همچنان نرخ مصوب در برخی مغازه‌ها رعایت نمی‌شود، در حالی‌که این کار تخلف بوده و مسئولان مربوط با خاطیان برخورد خواهند کرد.

بر‌اساس مشاهدات میدانی از برخی از مغازه‌های سطح شهر تهران، قیمت هر کیلو مرغ کامل بیش از رقم مصوب اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی است. هفته گذشته قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده 73 هزار تومان اعلام شد، براساس مشاهدات نشان می‌دهد که نرخ مصوب در برخی مغازه‌ها رعایت نمی‌شود. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی چندی پیش اعلام کرد که با همکاری تولیدکنندگان و مسئولان، افزایش شیب تولید شروع شده و در یکی دو هفته‌ آینده قیمت مرغ به ثبات می‌رسد. همچنین در گذشته مسعود امراللهی، مدیر‌کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی  گفته بود که فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب، تخلف است و از مردم خواست هر واحدی را که گرانفروشی داشت از طریق سامانه ۱۲۴ حتما اطلاع‌رسانی کنند و بازرسان ما هم به کمک بازرسان مردمی که در این طرح با ما همراهی می‌کنند، همچون بازرسان سازمان دامپزشکی و جهادکشاورزی، بازرسان صمت و اصناف برخورد لازم را با این موضوع دارند.

بدون تیتر
مسعود توکلی، معاون بازار مرکز مبادله ایران: با توافق‌های صورت گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی ضمانت وثیقه ملکی برای پرداخت ارز دانشجویی اخذ نمی‌شود و فقط اخذ تعهد محضری از متقاضی ملاک است. ارز پرداختی دانشجویان بورسیه برای اقامت دانشجو ۱۵۰۰ یورو ماهانه و به منظور اقامت خانواده ۵۰۰ یورو برای هر کدام از همسر و فرزند به صورت ماهانه تعیین شده است.

 احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: در حوزه برنامه مدیریت نقدینگی و انضباط پولی هدف‌گذاری ۲۵درصد سقف رشد نقدینگی به پیشنهاد بانک‌مرکزی سه اقدام توسط شورای اقتصاد تایید شد و در حوزه اهداف و برنامه‌های ناظر به رشد اقتصادی نیز برنامه هدایت اعتبار به فعالیت تولیدی با هشت اقدام مشخص، برنامه پیش‌بینی‌پذیری و رفع موانع تولید که از برنامه مفصل دولت است با ۱۱ برنامه، کاهش ناترازی‌های حوزه انرژی با هفت اقدام مشترک که عمدتا اقدامات غیرقیمتی هستند و موجب افزایش تورم نخواهدشد، در شورای اقتصاد تصویب شد.

 حرمت‌ا... رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: چه کسی می‌گوید قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده‌است؟! بلیت هواپیما در برخی مسیرهای پرتقاضا نه تنها تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده، که کمیاب هم شده است. شرکت‌های هواپیمایی سوخت یارانه‌ای می‌گیرند و پول یک لیتر سوخت آنها از قیمت نیم‌لیتر آب معدنی ارزان‌تر است.   

 احسان فدایی، کارشناس صنعت لوازم خانگی نسبت به رشد قارچ‌گونه شرکت‌های نامعتبر و غیرقابل اطمینان ارائه کننده خدمات تعمیر و سرویس لوازم‌خانگی هشدار داد و خواستار آن شد افراد بدون اعتنا به تماس‌های گرفته‌شده، در صورت لزوم، خدمات مورد نیاز خود را از شرکت‌های تایید شده از سوی وزارت صمت و سازمان حمایت، دریافت کنند.