پا به پول

پا به پول

پای یک قرارداد عجیب 800میلیون دلاری وسط است، شایعه‌‌ای که اگر محقق شود نام لیونل مسی را بر صدر ثروتمندترین ورزشکاران جهان می‌نشاند اما در دنیای ورزش امروز این خرج‌های عجیب همچنان وجود دارد و آنها دارند جا پای بازیگران هالیوودی می‌گذارند.

تازه‌ترین گزارش نشریه فوربس از ثروتمندترین ورزشکاران جهان البته با ذکر درآمد سالانه آنها نشان از چرایی برخی تصمیماتی دارد که برای هواداران این افراد کمی عجیب به نظر می‌رسیده است. به عنوان مثال حالا که می‌دانیم کریستیانو رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان است، متوجه می‌شویم چرا او بازی در لیگ عربستان را به بازی در سطح اول فوتبال جهان ترجیح داده است، وسوسه‌ای که انگار گریبان دیگر ستاره فوتبال یعنی لیونل مسی را هم گرفته است. 

کریستیانو رونالدو | 136 میلیون دلار
رونالدو در ماه نوامبر راه خود را از منچستریونایتد جدا کرد و در ژانویه به النصر عربستان سعودی پیوست و دستمزد سالانه بازی خود را به 75 میلیون دلار افزایش داد و فرصت‌های بازاریابی بیشتری را در خانه جدیدش ایجاد کرد. برندها هم نمی‌توانند در مقابل رونالدو و طرفداران او مقاومت کنند با آگاهی از این که 850 میلیون دنبال کننده در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، او را بیش از هر ورزشکار دیگری در جهان در دنیای مجازی مشهور کرده است. یک صرافی ارزهای دیجیتال، تازه‌ترین موردی است که به حامیان مالی او اضافه شده و به افزایش مجموع خارج از میدان تا 90 میلیون دلار در 12ماه گذشته کمک کرده است. فقط سه ورزشکار در تاریخ ردیابی فوربس در طول یک سال این رقم را شکست داده‌اند؛راجر فدرر، تایگر وودز و کانر مک گرگور. 

لئو مسی | 130 میلیون دلار 
نام ستاره آرژانتینی در حالی در رتبه دوم فوربس قرار دارد که هنوز ماجرای قرارداد 800 میلیون دلاری او با الهلال در این گزارش لحاظ نشده است. طبق برآوردهای این نشریه، لئو مسی همین حالا سالانه 130میلیون دلار درآمد ثابت دارد. اگر اسپانسری برندهای معروف را در حمایت از او کنار بگذاریم و فقط به درآمد او از راه بازی فوتبال بپردازیم نام او با فاصله در صدر پردرآمدترین ورزشکار تاریخ قرار می‌گیرد . چرا که هنوز هم قرارداد چهارساله او با تیم بارسلونا به مبلغ 654 میلیون دلار نام او را به عنوان گران‌ترین ورزشکار تاریخ ثبت کرده است.

لبرون جیمز | 119 میلیون دلار 
نام غول تیم لس‌آنجلس لیکرز در فهرست معرفی شده فوربس در رتبه چهارم قرار دارد، اما او در فهرست ورزشکاران به عنوان اولین بسکتبالیستی است که در این سیاهه قرار می‌گیرد. او به جز صدرنشینی در این فهرست صاحب رکوردهای دیگری هم‌است. از جمله مهم‌ترین آنها این که ارباب حلقه‌ها توانست نام خود را به عنوان امتیازآورترین بازیکن تاریخ بسکتبال به ثبت برساند. افتخاری که تا پیش از این در اختیار کریم عبدالجبار، ستاره دهه 80 بسکتبال جهان بود. لبرون جیمز از جمله بازیکنانی است که در فقر بزرگ شده و پدرش هم از جمله افراد سابقه‌دار در آمریکا محسوب می‌شود. 

کانلو آلوارز | 110 میلیون دلار 
نام یک بوکسور مکزیکی هم در میان پنج ورزشکار پردرآمد قرار دارد تا این ورزش هم نماینده‌ای در فهرست متمولین ورزش داشته باشد. آلوارز هر بار که وارد رینگ می‌شود ده‌ها میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند و در ۱۲ ماه گذشته با نبردهای پرفروش علیه دیمیتری بیول و گنادی گولووکین درآمدهای هنگفتی را به دست آورده است. اما جالب این‌که بدانید درآمد بیرون از رینگ او بسیار چشمگیرتر از وقتی است که او به حریف نگون‌بخت خود مشت می‌زند. چرا که حالا او صاحب یک پمپ‌بنزین زنجیره‌ای، کارت اعتباری به نام خودش و البته یک خط تولید لباس همراه با برنامه‌ای برای تناسب اندام است که درآمد سالانه او را تا 110میلیون دلار افزایش داده است.