آن سوی مرزها

آن سوی مرزها

32  کشته در آتش‌سوزی کشتی
دست‌کم ۳۲‌نفر در پی وقوع آتش‌سوزی در یک کشتی مسافربری در جنوب بنگلادش جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایسنا‌ این حادثه بامداد جمعه در نزدیکی شهر جلوکاتی در حدود ۲۵۰‌کیلومتری جنوب داکا، پایتخت روی داد و بنابر اعلام پلیس، کشتی سه‌طبقه «اوبیجان‌۱۰» مملو از جمعیت و در وسط رودخانه در حال حرکت بود. بنابر گزارش‌ها‌ این کشتی احتمالا حامل ۵۰۰‌سرنشین بوده است.
معین‌الاسلام، رئیس پلیس منطقه گفت: کشتی در وسط رودخانه آتش گرفت و تاکنون ۳۲جسد را پیدا کرده‌ایم و به احتمال زیاد تعداد کشته‌ها افزایش می‌یابد. بیشتر قربانیان ‌در اثر آتش‌سوزی جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی نیز پس از پریدن داخل رودخانه غرق شده‌اند.
وی همچنین خاطر‌نشان کرد: احتمالا حریق از موتورخانه آغاز‌شده و سپس به سایر قسمت‌های کشتی مملو از مردمی که از داکا به خانه بازمی‌گشتند، سرایت کرده است.


آتش در پالایشگاه
به گفته مقامات پلیس آمریکا، انفجار و آتش‌سوزی در یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت این کشور باعث زخمی‌شدن حداقل ۴‌نفر شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، مقامات پلیس در منطقه هیوستون آمریکا اعلام کردند که یک حادثه صنعتی بزرگ بامداد پنجشنبه در یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت این کشور باعث زخمی‌شدن حداقل 4 نفر شد. اد گونزالس، رئیس‌پلیس هریس در توییتی اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که انفجاری در پالایشگاه نفت اکسون موبیل در بِیتاون در ایالت تگزاس رخ‌داده ‌و ساکنان این منطقه از یک انفجار مهیب خبر دادند.
اکسون موبیل بدون تأیید فوری انفجار یا بیان دلیل آتش‌سوزی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد آتش‌سوزی در این پالایشگاه حوالی ساعت‌2‌بامداد به وقت محلی رخ داده است.



بازداشت سلطان تزریق واکسن
مردی در بلژیک پس از اقدام برای دریافت نهمین دُز واکسن کووید-۱۹ دستگیر شد. او به تلاش برای دریافت گواهی واکسیناسیون برای افراد واکسن‌گریز، در قبال دریافت پول متهم شده است.
به گزارش ایسنا، این مرد ۳۳ ساله با در دست داشتن اوراق هویت فرد دیگری در یک مرکز واکسیناسیون حاضر شد که پیش از انجام تزریق، از سوی کارکنان آن مرکز به عنوان فردی که مدام برای دریافت واکسن مراجعه می‌کند، شناسایی شد.
بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که او با وجود دریافت هشت دُز واکسن کووید-۱۹، از سلامت کامل جسمی برخوردار است و از عارضه خاصی رنج نمی‌برد.
پلیس بلژیک هنوز هویت او و افرادی که از طریق او گواهی واکسیناسیون دریافت کرده‌اند را اعلام نکرده، اما برای آنها پرونده جعل اسناد تشکیل داده است.