جنگ خنده!

در اولین مرحله از فصل سوم مسابقه «خنداننده‌شو» چه گذشت؟

جنگ خنده!

فصل سوم رقابت «خنداننده‌شو» از دوشنبه‌شب گذشته آغاز شد و به مرور در چهار شب، توانایی خنداندن 20 شرکت‌کننده منتخب خود را روی صحنه آزمود. مرحله اول این برنامه با شناخت چهار حذف شده و چهار نفری که به‌صورت مستقیم از سوی داوران یعنی امیرمهدی ژوله، حسن معجونی و رامبد جوان که خود از چهره‌های کمدی در عرصه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی هستند برای حضور در مرحله بعدی انتخاب شدند، به پایان رسید. به این ترتیب تعدادی از شرکت‌کنندگان به مرحله دوم صعود کردند و عبور عده‌ای دیگر از این مرحله، با آرای مردمی مشخص می‌شود. درواقع 12 نفر باقی‌مانده باید منتظر رأی مردم برای روشن‌شدن تکلیف خود در رقابت خنداندن باشند که نتایج آن هفته جاری اعلام می‌شود. اگر از دنبال‌کنندگان این برنامه هستید و مایلید در رأی‌گیری مردمی حضور فعال داشته باشید در اینجا اجراهای شرکت‌کنندگان را مرور می‌کنیم و با صعودکنندگان و حذف‌شدگان آشنا می‌شویم. «خندوانه» با اجرا و کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 23 روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. مرحله مقدماتی خنداننده‌شو که در قالب خندوانه پخش می‌شود نیز از دوشنبه تا پنجشنبه با اجرای امیرعلی نبویان به آنتن رسید و بازپخش آن روز بعد برای علاقه‌مندان این برنامه پخش شد.

خواستگاری از بابای پولدار
استندآپ کمدین: یاشار کبیری
که بود و چه گفت؟ این شرکت‌کننده جزو استندآپ کمدین‌هایی بود که در شب اول از مرحله مقدماتی، مقابل دوربین، تماشاچیان حاضر در استودیو و داوران به اجرا پرداخت. اجرای او بر مضمون بی‌پولی سوار بود و از ماجرای خواستگاری او از یک دختر ثروتمند، به امید دست یافتن به پول پدرش شروع شد و با خرده‌داستان‌های دیگری درباره پول نداشتن ادامه پیدا کرد. سوژه‌ای که اگرچه پیش از این هم مورد استفاده دیگر کمدین‌ها قرار گرفته بود اما پرداخت نسبتا تازه‌ای به‌خصوص در خرده‌روایت‌های کبیری داشت. ضمن آن‌که اشاره‌ای هم به معضلات اقتصادی که بیش از همه نسل جدید را تحت فشار قرار داده، کرد. بیشتر فراز و فرودهای اجرای او و روایت‌هایی که تعریف می‌کرد با استقبال مخاطبان همراه بود و در گرفتن خنده از داوران به‌ویژه رامبد جوان که گویا از سایر همکارانش در این برنامه خوش‌خنده‌تر به نظر می‌رسد هم موفق عمل کرد. البته او نتواست رأی مستقیم ژوله، معجونی و جوان را برای عبور از مرحله مقدماتی به‌دست بیاورد.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: #220*780*



من اعصاب ندارم!
استندآپ کمدین: میلاد نظری
که بود و چه گفت؟ نظری از شرکت‌کنندگانی بود که نوبت اجرایش در مرحله مقدماتی به شب دوم رسید. او اجرایش را با جمله «من خیلی زود عصبانی می‌شم!» شروع کرد و در ادامه درباره راهکارهایی گفت که برای آرام‌تر شدن خودش امتحان کرده و به نتیجه نرسیده‌است. در دل این ماجرا و شوخی‌های مرتبط با آن، نقبی به فیلم‌های رزمی زد و با نحوه مبارزه بازیگران و دور شدن گاه‌به‌گاه این آثار از منطق شوخی کرد. سوژه‌ای که نظری استندآپش را با آن آغاز کرد تازه به نظر می‌رسد ضمن این‌که عصبی بودن به‌واسطه فشارهای ناشی از مشکلات زندگی امروز، گریبانگیر بسیاری است و گستردگی دارد. اما او در ادامه پا در وادی دیگری گذاشت و استندآپش را به فضای فیلم برد و کمی از حرف ابتدایی خود دور شد. اجرای این استندآپ کمدین هم با خنده تماشاگران و داوران همراه بود و تا امروز او را در رقابت نگه‌داشته است و باید در ادامه سرنوشتش دید چه می‌شود؟
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: #270*780*




شوخی با خود
استندآپ‌کمدین: مصطفی احمدی/ شاهرود
که بود و چه گفت؟ شب اول برنامه زمانی بود که صحنه در اختیار احمدی از شاهرود قرار گرفت. او اجرایش را بر محور شوخی با لهجه شاهرودی و گفتن از عادات کلامی و رفتاری همشهری‌هایش شروع کرد و در این استندآپ از نحوه تلفط کلمات به لهجه شاهرودی و همچنین تفاوت زیاد برخی واژه‌ها گفت که حتما برای شخصی از شهر دیگر بسیار ناآشنا به نظر می‌رسد. او که در طول اجرا سعی در حفظ لهجه‌اش داشت، همچنین با نحوه بیان ساعت در این شهر و دیگر عاداتی شوخی کرد که ممکن است برای تعدادی دیگر از مردم دور از ذهن به نظر برسد و بانمک باشد. شوخی‌های او مرز ادب و احترام به این شهر و شهروندان آن را حفظ کرد. این‌دست شوخی‌ها وقتی در دایره احترام باشد می‌تواند با بیان هر شخص از شهر و دیار خودش جالب به نظر برسد زیرا که با ریزبینی بیشتر همراه است و به واقعیت نزدیکی بیشتری دارد. اقبال از اجرای احمدی خوب بود و معجونی او را مسلط خواند. این شرکت‌کننده با کسب رضایت داوران به مرحله بعدی رسید.
وضعیت: صعود به مرحله بعدی با رأی داوران





امتحان با چاشنی تقلب
استندآپ‌کمدین: نگار طاهراحمدی
که بود و چه گفت؟ این دخترخانم 22ساله اولین استندآپش را با نمایشی درباره ویژگی‌های رفتاری‌اش در مدرسه شروع کرد که به دلیل ضریب هوشی پایین حتی نمی‌توانست درست تقلب‌ها را متوجه شود تا در برگه امتحانش بنویسد. همین باعث می‌شد که مرتب مورد توهین از طرف دوستان، معلم و مادر خانواده قرار بگیرد. در ادامه او نگاهی به روش‌های تربیتی مادرش داشت که چطور او را مورد تنبیه بدنی قرار می‌داد. لحن او در تعریف‌کردن این اتفاقات بانمک بود و همین باعث شده بود تا داوران و حاضران در برنامه به گفته‌های او بخندند. نکته قابل تأمل این بود که خنده‌های رامبد جوان و امیرمهدی ژوله نسبت به حسن معجونی بیشتر بود. همه ما خاطراتی از درس و مدرسه داریم و این خانم یکی از آنها را با لحن شیرین تعریف کرد.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: #240*780*



 حفظ آبروی دانشگاه با کشتی
استندآپ‌کمدین: نیما سهرابی
که بود و چه گفت؟ این آقای جوان با ته‌لهجه ترکی، نمایش خود را با خاطرات درس و دانشگاه شروع کرد که همیشه علاقه زیادی به ورزش داشت اما به دلیل نداشتن فیزیک مناسب در هیچ رشته ورزشی موفق نمی‌شد. تا این‌که یکی از مسؤولان دانشگاه او را برای مسابقات کشتی مثبت 100 انتخاب کرده بود اما پدرش به‌جای تشویق به او گفته بود که کشتی‌گیرهای مطرح ایران ببر مازندران و پلنگ جویبار هستند و او را در قالب خرس توصیف کرد. در ادامه این شرکت‌کننده از روند مسابقه گفت و این‌که سنگین‌وزن‌های زیادی در این مسابقه شرکت کرده بودند و او در حیرت تماشای آنها بود اما با چند اتفاقی که برایش در تشک کشتی رخ داد، امتیازاتش بالا آمد. این شرکت‌کننده هنگام اجرا، نقدی هم به آگاهی‌نداشتن مسؤولان و انتخاب‌های غیرصحیح‌شان و اعمال‌نفوذهایی که در فدراسیون‌های ورزشی می‌شد به‌صورت زیرپوستی و ظریف اشاره کرد.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: #210*780*




 یک فامیلی پردردسر
استندآپ‌کمدین: حانیه زنگارکی فراهانی
که بود و چه گفت؟ این استندآپ‌کمدین نمایش خودش را با شوخی‌کردن با فامیلی‌اش آغاز کرد که همیشه در زندگی‌اش با مشکلات و ماجراهای زیادی روبه‌رو بوده است. همچنین در ابتدا گفت که رامبد جوان هم وقتی اولین  روز می‌خواست او را صدا کند تا پشت‌صحنه برود، رنگارنگی صدایش کرده است. در ادامه او نقبی هم به خاطرات مدرسه‌اش زد که او را زالزالک، زنگالکی و حتی زی‌زی‌گولو هم صدایش می‌کرد‌ند تا این‌که تصمیم گرفت به ثبت‌احوال سری بزند و آنجا فامیلی‌اش را تغییر بدهد اما آنجا هم با آدم‌هایی با روحیات متفاوت رو‌به‌رو می‌شود و ماجراهایش تمامی ندارد. این شرکت‌کننده در این نمایش به رایج‌ترین مشکل برخی مردم جامعه اشاره کرد که فامیلی‌های عجیب و غریبی دارند.
وضعیت: منتظر نتایج آرای‌مردمی
کد رأی: *780*290#



یک دانگ زیر پونز
استندآپ کمدین: حسن عزیزی لاری
که بود و چه گفت؟ این کمدین نمایش خودش را با سناریوی قبول‌شدن در برنامه خندوانه آغاز کرد که همین بهانه‌ای شد تا آنها خانه‌شان را در یزد بفروشند و به تهران بیایند اما وقتی به تهران می‌رسند متوجه می‌شوند با آن پول نمی‌توانند راحت خانه بخرند و همین ماجرا باعث می‌شود آنها همین‌طور محلات تهران را پایین بیایند تا خانه‌ای بگیرند و آخر به یک خانه‌ای می‌رسند که فقط صاحب یک‌دانگ آن می‌شوند و حتی نمی‌توانند همان خانه خودشان را در یزد بخرند. این استندآپ‌کمدین خیلی جالب درباره گرانی روزانه خانه‌ها، شلوغی متروهای تهران و دیگر معضلات‌اجتماعی اشاره کرد که برای شرکت‌کنندگان هم جالب بود که آنها هم هر روز با چنین مسائلی در تهران درگیر هستند.
وضعیت: منتظر نتایج آرای‌مردمی
کد رأی: *780*280#





 ماجراهای من و عینکم
استندآپ‌کمدین: کاوه امیرولی زاده
که بود و چه گفت؟ این شرکت‌کننده جوان، نمایش خود را  با ضعیف‌بودن چشم‌هایش شروع کرد که باعث اتفاقات مختلف برای او شد‌ زیرا از زمانی که به‌دنیا آمد به جای این‌که با سر به دنیا بیاید با دست‌هایش به دنیا آمد تا بتواند عینکش را پیدا کند‌ چون معتقد بود وقتی عینک ندارد بقیه حواس بدنش نیز از کار می‌افتد و... . او در ادامه درباره زندگی خوب بقیه گفت که اگر دچار مشکل می‌شوند یک جایی خدا برایشان دری را باز می‌کند اما او هنوز هم منتظر ادامه شعر خدا گر زحکمت ببندد دری است. همچنین در بخشی از حرف‌هایش اشاره کرد که به‌خاطر دید کم باعث‌شده نماینده مجلس و نماینده شورا را در آب بیندازد. نکته قابل‌تأمل این بود که داوران خیلی با نمایش او نخندیدند! همچنین برخی کاربران شبکه‌های‌اجتماعی بعد از حذف این شرکت‌کننده معتقد بودند که متن خوبی برایش نوشته نشده بود‌ ولی اجرایش با‌نمک بود.
وضعیت: حذف‌شده با رأی داوران




 سیگاری که همچنان ادامه دارد
استند آپ کمدین: مهدی داوودی
که بود و چه گفت؟ این کمدین داستانش را با ماجراهای خانه‌شان شروع کرد که خانواده شادی هستند و تنها خط قرمز پدر خانواده سیگار کشیدن است، چون معتقد است همه خلاف‌ها با سیگار شروع می‌شود. در ادامه از موقعیت‌هایی گفت که پدرش او را قرار داده تا امتحان کند آیا سیگاری است یا نه؟ و این‌که فندک همراه دارد یا نه؟ تعریف کردن موقعیت‌های جالبی که از خواب گرفته تا وصل کردن بمب به او، آدم‌ربایی در هواپیما و... در انتهای هر موقعیت او تاکید می‌کرد به شرف پدرش قسم می‌خورد که سیگاری نیست! در مجموع اجرای این شرکت‌کننده نه تنها برای حاضران جذاب و با خنده زیاد همراه بود، بلکه هر سه داور به تمام اجرای او خندیدند و باعث شد به مرحله بعدی صعود کند.
وضعیت: صعود به مرحله بعدی با
رأی داوران



داستان‌های پدربزرگ
استندآپ کمدین: نیما نافع
که بود و چه گفت؟ این شرکت‌کننده در سومین شب مقدماتی مسابقه نمایشش را با خاطره‌ای از پدربزرگش شروع کرد که بعد از شنیدن این سؤال که بهتری؟ خودش به صورت اتوماتیک پاسخ می‌دهد که جدید آزمایش ام‌آرآی دادم هنوز نتیجه‌اش مشخص نشده یا برادر زن فلانی را می‌شناختید از بس که واکسن نزد از آن بیماری‌های امیکرون گرفت و مرد... یکی از نکات قابل تأمل در این اجرا این بود که او هم لحن شیرین آذری داشت و هم این‌که برای با نمک‌شدن نمایش از زبان آذری و اتفاقاتی که برای پدربزرگش می‌افتد، استفاده می‌کرد که خنده حاضران را به دنبال داشت. همچنین او چند جمله آلمانی و ایتالیایی هم گفت.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: *780*330#




 کچل باشید همیشه!
استندآپ‌کمدین: کاوه مرحمتی
که بود و چه گفت؟ این کمدین‌ ابتدا کلاه خودش را برداشت و از آنجایی که کچل بود، نمایش‌اش را با سناریویی درباره کچل‌بودن زیباست اما سخت است، آغاز کرد. او در ادامه به دعوا با زنش اشاره کرد که هر وقت دعوایشان می‌شود، همسرش برای او سشوار، اتو مو و... می‌خرد و همین دعوایشان را
بیشتر می‌کند.
این شرکت‌کننده در بخشی از اجرایش به شعرهایی که برای کچل‌ها ساخته‌شده، اشاره کرد که برای چه گفتند کچل‌کچل‌کلاچه/روغن کله‌پاچه یا کچل رفته به اردو برای نصف‌گردو/ گردو گیرش نیومد سر کچلش خون اومد... . او استندآپش را با این جمله که کچل باشید همیشه! به پایان رساند. این شرکت‌کننده هم تلاش کرده بود به بهانه کچل‌های جامعه یک نمایش بانمک را اجرا کند اما نتوانست رأی بیاورد.
وضعیت: حذف‌شده با رأی داوران




 پدر مقتصد
استند آپ کمدین: محمد حاجی‌زاده
که بود و چه گفت؟ این شرکت‌کننده در این نمایش با خاطره‌ای درباره پدر اقتصاددانش شروع کرد که او به جای این‌که دست و دلباز باشد، کاملا دست و دلش بسته است و همین مشکل باعث شده تا دست خودش را اصلا نبیند. او در ادامه از پدرش گفت که چطور بعد از زایمان مادرش او را که نوزاد بوده همراه مادرش با دوچرخه به خانه منتقل کرد. این استند‌آپ کمدین در این نمایش بیشتر به خاطرات پدر و مادرش بسنده کرد و همین باعث شد داوران خیلی به خاطرات او نخندند. حتی در پایان اجرا امیرمهدی ژوله از نحوه اجرای شرکت‌کنندگان به صورت کلی گلایه کرد که چرا باید همه برای اجرای نمایش به پدر و مادرهایشان وصل شوند، در حالی که تعداد سوژه‌های اجتماعی که دستمایه قرار بگیرد، کم نیست.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: #320*780*




دود از کنده بلند میشه!
استند آپ کمدین: مصطفی احمدی
که بود و چه گفت؟ شب سوم برنامه زمانی بود که صحنه در اختیار احمدی از مازندران قرار گرفت. نکته جالب این است که دو شرکت‌کننده از دو شهر مختلف در این دوره از خنداننده‌شو حضور دارند که یکی از شاهرود است و دیگری از مازندران. البته احمدی از شاهرود شب اول اجرا کرد و به مرحله بعدی صعود کرد اما احمدی مازندران منتظر آرای مردمی است. او اجرایش را بر محور شوخی با وسایل قدیمی خانه‌شان گذاشت که به جای این‌که کارکرد مثبت داشته‌باشند بیشتر ارزش تاریخی دارد و اگر دست به وسیله‌ای بزنند حتما میراث فرهنگی جلوی آنها را می‌گیرد. او در این اجرا از تلفظ کلمات با لهجه مازندرانی استفاده کرد و همین اجرایش را نمکین کرد.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: #340*780*





 ملکه کره‌ای
استندآپ کمدین: هانا ستوهی
که بود و چه گفت؟ این کمدین در مرحله اول شب سوم حضور داشت و توانست با یک اجرای روان و با‌نمک راهی مرحله بعدی شود. موضوع نمایش او زبان کره‌ای بود و خاطره‌اش را قبل از به دنیا آمدنش آغاز کرد که مادرش علاقه‌مند بوده که نامش را آناهیتا یعنی ملکه آب بگذارد و پدرش نام هانیه را انتخاب کرده بود یعنی زن خدمتکار و از آنجایی که هفت ماهه به دنیا آمد پدر و مادرش هول شدند و نام او را هانا یعنی ملکه خدمتکار گذاشتند. او در ادامه تاکید کرد که این هول بودن هم به او سرایت کرده و حتی وقتی می‌خواست زبان را یاد بگیرد از شدت عجله‌ای که داشت زبان کره‌ای را انتخاب کرد که این زبان به‌واسطه نامش برایش ماجراهای مختلف را به‌وجود آورده بود و همچنان هم ادامه دارد از صعود تیم کره گرفته تا... در‌مجموع اجرای این شرکت‌کننده نه تنها برای حاضران جذاب و با خنده زیاد همراه بود، بلکه هر سه داور به تمام اجرای او خندیدند و باعث شد به مرحله بعدی صعود کند.
وضعیت: صعود به مرحله بعدی با رأی داوران




یک فامیلی اندازه کامیون
استند آپ کمدین: محمدرضا ضربی‌زاده آوان سر‌پاشاکی
که بود و چه گفت؟ این کمدین در شب سوم اجرای خنداننده‌شو نمایش خود را با شوخی کردن از فامیلی‌اش شروع کرد که یک فامیلی اندازه فهرست خرید دارد و همین باعث دردسرهای فراوان برای او شده است. با این‌که متن لاغری برایش نوشته شده بود او سعی کرد در اجرا این خلأ را جبران کند اما گاهی اضطرابی که داشت مانع این مسأله می‌شد، حتی هنگام رأی، داوران هم به این مسأله اشاره کرده بودند که اضطراب داشت. همچنین امیرعلی نبویان، مجری هم به این موضوع تاکید کرد که وقتی فردی روی صحنه می‌آید اضطراب او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در‌مجموع کل نمایش از مشکلات این شرکت‌کننده به‌دلیل فامیلی بلندش بود که به اندازه یک کامیون طول می‌کشید تا کسی او را صدا کند.
 وضعیت: حذف شده با رأی داوران




یک اجرا با اعتراض
استندآپ کمدین: منصور شرف‌آبادی
که بود و چه گفت؟ این کمدین در چهارمین شب نمایش خود را اجرا کرد اما نتوانست موفقیتی کسب کند. در واقع به اجرای کم‌نمک او با محوریت شرکت در خندوانه حتی داوران هم نخندیدند. نکته قابل تأمل این بود که او بعد از این‌که از این مسابقه حذف شد، پشت میکروفن رفت و اعلام کرد که گرچه بازنده‌ها نمی‌آیند حرف بزنند ولی من می‌خواستم حرف بزنم و بگویم که خیلی آدم خفنی هستم اما نمی‌دانم چرا شما من را حذف کردید و اصلا معیارتان برای حذف من چه بود. شما فقط ما را در اجرا گیج کردید. رامبد جوان هم خطاب به او گفت که می‌توانستید این نکته را در خفا بگویید اما کار خوبی کردید که در جمع گفتید. در‌نهایت رامبد جوان درباره اجرایش با او گفت‌و‌گو کرد که چرا حذف شده است.
وضعیت: حذف شده با رأی داوران




 یک اتوبوس خاطره
استندآپ کمدین: محمدحسین توسلی‌یزدی‌رکن‌آبادی
که بود و چه گفت؟ این کمدین در مرحله اول شب چهارم حضور داشت و توانست با یک اجرای روان و با‌نمک راهی مرحله بعدی شود. محور نمایش او اتوبوس‌های قدیمی بود و خاطراتش را تعریف کرد که هر‌وقت قصد سفر با اتوبوس را داشتند باید کل مسیر بیدار بودند، چرا که ممکن بود سر از جای دیگر در‌بیاورند. همچنین از سختی‌های اتوبوس‌های قدیمی گفت که مردم برای بچه‌هایشان بلیت اتوبوس نمی‌گرفتند و آنها را کف اتوبوس می‌خواباندند و وقتی شاگرد راننده برای دادن آب رد می‌شد آنها با چه مشکلاتی رو‌به‌رو بودند. در‌مجموع اجرای این شرکت‌کننده نه‌تنها برای حاضران جذاب و با خنده زیاد همراه بود، بلکه هر سه داور به تمام اجرای او خندیدند و باعث شد به مرحله بعدی صعود کند.
وضعیت: صعود به مرحله بعدی با رأی داوران




یارو شناسی در شمال
استند آپ کمدین: علی غریب
که بود و چه گفت؟ شب چهارم برنامه زمانی بود که صحنه در اختیار غریب قرار گرفت. او بعد از سلام به شرکت کنندگان و داوران اعلام کرد علی غریب 24ساله مجرد از شمال است. او در ادامه گفت الان با خودتان می‌گویید که شمال چه طبیعتی دارد و خیلی خوشحال هستید و... در حالی که این طور نیست، چون مرتب شمالی‌ها در حال مقابله با تهرانی‌ها هستند، زیرا هر زمان تعطیلات می‌آید، کرونا بیشتر می‌شود، سکه پایین می‌آید و... تهرانی‌ها راهی شمال می‌شوند. او در ادامه گفت ‌نمی‌دانم تهرانی‌ها چه می‌خواهند که زلزله هم می‌شود می‌آیند شمال. نمی‌دانم چرا فکر می‌کنند حتما ما یک دکمه ضد زلزله داریم، می‌زنیم و بعد
زلزله نمی‌شود.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: # 370*780*




مهارت در کنترل وسایل نقلیه
استند آپ کمدین: بابک باقرنیان
که بود و چه گفت؟ منصور شرف آبادی در شب چهارم شرکت کرده بود در ابتدای اجرایش در حالی بغض کرده بود از این‌که چرا داوران دوستش را حذف کردند از آنها خواست بخشی از وقتش را درباره دوستش بگوید و به همین دلیل با تشویق حاضران رو به رو شد. او در ادامه نمایش خودش را با با موضع مهارت در کنترل وسایل نقلیه آغاز کرد که مهارت بیش از اندازه‌ای در این حوزه دارد، حتی وقتی سوار خر می‌شد هم تصادف می‌کرد که خر به او می‌گفت این اتفاق در نوع خودش بی‌نظیر است. او در حال حاضر منتظر آرای مردمی است که مشخص شود می‌ماند یا مسابقه را ترک می‌کند.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: #  380*780*




خواستگاری‌های پر ماجرا
استند آپ کمدین: فائزه جمشیدی
که بود و چه گفت؟ این استند آپ اجرایش با واکنش‌هایی از سوی داوران رو‌به‌رو شد. ژوله به اجرای ضدزن او اشاره کرد. همچنین رامبد جوان هم تاکید کرد نباید فیزیک خودش را مورد شوخی قرار می‌داد.محوریت نمایش این شرکت‌کننده، خواستگارهایی بود که برایش می‌آمدند. این‌که یکی از خواستگارها به دلیل این‌که جای پارک نبود در رفتن تعلل نکرده بود و رفته بود و... هر کدام از خواستگارهای او بنا به دلایلی می‌رفتند. در مجموع این نمایش هم به آرای مردمی واگذار شد که آیا می‌تواند به مرحله بعدی راه پیدا کند.
وضعیت: منتظر نتایج آرای مردمی
کد رأی: # 410*780*




یک حاشیه در دل مرحله مقدماتی
فصل جدید خنداننده‌شو با حضور 20شرکت‌کننده بود که در مرحله مقدماتی با یکدیگر رقابت کردند اما گلایه‌هایی هم به همراه داشت و چهار شرکت‌کننده حذف شدند و چهار شرکت‌کننده هم به مراحل بعدی صعود کردند. حالا 12شرکت‌کننده تکلیف ماندن یا رفتنش از این مسابقه به واسطه آرای مردمی مشخص می‌شود. اما در مجموع یکی از گلایه‌ها از سوی امیرمهدی ژوله در این فصل از برنامه نقل شد که چرا شرکت کنندگان استندآپ‌هایشان فقط به خاطرات نمایشی از پدر و مادرها ختم می‌شود. در حالی که تعداد سوژه‌های اجتماعی کم نیستند که قابلیت استند آپ‌های متنوع خواهد داشت.