مرور و عبور

مرور و عبور

خانه‌سازی چینی‌ها در آذربایجان‌شرقی
 به گزارش خبرنگار جام‌جم در تبریز، در دیدار هیات اقتصادی چین با استاندار آذربایجان‌شرقی، تفاهم‌نامه‌ همکاری برای ساخت 20هزار خانه به امضا رسید. در این تفاهم‌نامه که سقف اعتبار آن 300میلیون دلار معادل دو میلیارد و 400میلیون ریال اعلام شده طرف چینی متعهد شده است احداث 20هزار واحد مسکونی را همراه فضاهای جانبی مورد نیاز از اوایل سال آینده شروع کند و به مدت دو سال به اتمام برساند. (صفحه 4)



تسلیم‌شدگان طالبان آزاد شدند
تعدادی از مقامات ارشد طالبان که تحت تعقیب آمریکا هستند پس از آن‌که خود را به دولت موقت افغانستان تسلیم کردند، آزاد شدند. روزنامه هندوستان‌تایم با ذکر این خبر نوشت: دولت جدید تحت حمایت آمریکا در افغانستان اعلام کرد آزادی این افراد بر اساس یک توافق‌نامه صورت گرفته که براساس آن اگر اعضای حکومت سابق خود را داوطلبانه تسلیم کنند آزاد خواهند شد. درهمین‌حال ریچارد مایرز، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد این مقامات طالبان درست همان‌هایی هستند که واشنگتن به‌دنبال دستیابی به آنها بود و ما انتظار داریم این افراد به‌طور کامل به واشنگتن تحویل داده شوند. (صفحه 14)





هشدار رهبر معظم انقلاب درباره فساد مالی
رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار هزاران تن از مردم قم با ایشان مبارزه با فساد را جهادی همه‌‌جانبه عنوان کرده و تاکید کردند: کسانی که با زرنگی، قانون‌دانی، زبان چرب‌ونرم و استفاده از آدم‌های ضعیف یا غافل بیت‌المال را به جیب خود می‌ریزند جلوی پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم را سد می‌کنند. در این دیدار که به‌مناسبت 19 دی سالروز قیام پرشکوه مردم قم در سال 56 برگزار شد آیت‌ا... خامنه‌ای تقوای مسؤولان را زمینه‌ساز تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات صحیح و موثر ارزیابی کردند و افزودند: شجاعت مسؤولان مکمل تقوای آنهاست چراکه اگر مسؤولان و مدیران کشور صرفا آدم‌های خوبی باشند اما شجاعت نداشته باشند مرعوب دشمن می‌شوند. (صفحه 2)





اکران «کودک و سرباز» در فرانسه
فیلم «کودک و سرباز» اولین ساخته بلند سینمایی
رضا میرکریمی در سینماهای فرانسه روی پرده می‌رود. این فیلم در سال 2000 توانست جایزه بالن نقره‌ای جشنواره بین‌المللی سه قاره نانت را از آن خود کند. کودک و سرباز با حضور در 24 جشنواره بین‌المللی توانسته جای خود را در میان‌ آثار برتر سینمایی باز کند. کودک و سرباز یک فیلم جاده‌ای است و داستان آن درباره رابطه یک سرباز با یک کودک بزهکار است. (صفحه 3)