مرور و عبور

مرور و عبور

خالق «دسته سیسیلی‌ها» درگذشت
آنری ورنوی، کارگردان فرانسوی و خالق فیلم «دسته سیسیلی‌ها» در 81سالگی درگذشت. خبرگزاری فرانسه نوشت: ورنوی از پیشگامان سینما پس از آزادی فرانسه در جنگ جهانی دوم و از پشتیبانان سینماتک و موج نو بود و فیلم‌های مطرحی مانند دشمن شماره یک مردم، عشاق لیسبون، گاو زندانی، رئیس‌جمهوری، شیرها رها شده‌اند، توپ‌های سن‌سباستین و ... را کارگردانی کرده است. (صفحه 3)




همه بکام را می‌خواهند
داستان دیوید بکام، کاپیتان خوش‌‌استیل تیم منچستریونایتد کم‌کم شکل پیچیده‌ای به خود می‌گیرد. با وجود این‌که او بارها علاقه خود به ماندن در اولدترافورد را ابراز کرده اما آ.ث. میلان و چند باشگاه دیگر رسما گفته‌اند درصدد جلب رضایت او هستند و حالا حرف از بایرن‌مونیخ به میان آمده است. بایرنی‌ها که خاطره خوشی از این بازیکن ندارند این موضوع را شایعه خوانده‌‌اند. اولی هوینس رئیس این باشگاه می‌گوید: درحال‌حاضر تمایلی برای در اختیار گرفتن بکام نداریم چراکه این بازیکن بیش از این‌که رضایت هواداران ما را فراهم کند به روزنامه‌های حاشیه‌پرداز این فرصت را می‌دهد که بایرن را به یک باشگاه جنجالی تبدیل کنند. (صفحه 14)


انصراف تلویزیون از جشنواره فیلم فجر
سازمان صداوسیما از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد. روابط‌‌عمومی این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با معرفی فیلم‌های پذیرفته‌شده در بخش مسابقه و بین‌الملل بیستمین جشنواره فیلم فجر، متاسفانه از مجموع 10 فیلم ارائه‌شده از سوی تلویزیون تنها یک فیلم (سفر سرخ) به بخش مسابقه راه پیدا کرده و بقیه فیلم‌ها هرچند واجد ارزش‌های فرهنگی هستند پذیرفته نشده‌اند. به همین دلیل فیلم سفر سرخ نیز از جشنواره خارج می‌شود. همه این فیلم‌ها از تلویزیون به نمایش درخواهند آمد تا مردم خودشان درباره کیفیت آنها قضاوت کنند. (صفحه 3)





سربازی فروشی نیست
مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لغو قانون خرید خدمت سربازی در بودجه سال 81 گفت: بعد از فروکش کردن تبعات ناشی از خرید خدمت سربازی و اطمینان به منتفی شدن کامل آن راه‌‌های جدید و مناسبی برای سپری کردن دوران خدمت سربازی وجود دارد که به‌زودی اعلام خواهد شد. سردار کمالی گفت: آثار منفی طرح مربوط به پرداخت پول از سوی مشمولانی که قدرت مالی دارند و مشمولانی که این قدرت را ندارند شبیه استثمار افراد است و ما از چنین طرح‌هایی حمایت نمی‌کنیم. (صفحه 13)




ایمن‌سازی جنگل‌های اطراف تهران
طرح پاکسازی جنگل سرخه‌حصار از وجود اراذل و اوباش، معتادان و تیم‌های فساد روز گذشته با حضور گروه‌های پلیس 110، کلانتری 144 و اداره کل مبارزه با مواد مخدر اجرا شد. در این طرح اعضای یک تیم فساد، تعدادی از اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر دستگیر شدند. سرهنگ صدوقی، رئیس‌پلیس تهران درباره این عملیات گفت: موقعیت جنگل سرخه‌حصار که در حاشیه تهران قرار دارد باعث شده تا اراذل و اوباش آسایش خانواده‌هایی که برای تفریح به این جنگل می‌روند را برهم بزنند. به همین دلیل این منطقه پاکسازی گردید و بعد از این توسط گشت‌های شبانه‌روزی تامین خواهد شد. نیروی انتظامی مصمم است همه جنگل‌های اطراف تهران را از اراذل پاکسازی کرده و امنیت را در آنها برقرار کند. (صفحه 15)