انکار قتل بعد از 8 سال

انکار قتل بعد از 8 سال

پسر جوان که متهم است با ضربه چاقو مرتکب قتل شده پس از گذشت هشت سال، محاکمه و منکر قتل شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از سوم مهرماه سال 92 و با مرگ مشکوک پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌های شرق تهران آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد پسر جوان با اصابت چاقو به شاهرگش و خونریزی شدید جان
باخته است. بررسی‌ها نشان داد در زمان درگیری پسردایی مقتول نیز همراه او بوده که او نیز زخمی شده و در بیمارستان بستری است.
ماموران به تحقیق از پسردایی مقتول پرداختند که او اظهار کرد: آن روز همراه مجید به کارگاه کابینت‌سازی رفتیم تا وسایل کارمان را آنجا بگذاریم و به خانه برویم. مقابل کارگاه بودیم که شش مرد موتورسوار سر رسیدند و یکی از آنها از مجید پرسید تو برادر علی هستی؟ وقتی پسردایی‌ام تایید کرد، او با چاقو ضربه‌ای به گردنش زد. خواستم به مجید کمک کنم که مرا هم با چاقو زخمی کرد. آنها سپس از محل فرار کردند.
با اطلاعاتی که میثم، پسردایی مقتول در اختیار ماموران قرار داده بود، ضارب به نام مهران شناسایی شد و زمانی که ماموران وارد خانه‌اش شدند، او را در حمام دستگیر کردند. ماشین لباسشویی هم در حال شستن لباس‌هایش بود که ماموران احتمال دادند برای ازبین‌بردن آثار جرم لباس‌هایش را شسته تا رد خون باقی نماند.
مهران در تحقیقات و اولین جلسه دادگاه منکر قتل شد و قضات برای رفع نواقص پرونده آن را به دادسرا بازگرداندند. با تکمیل تحقیقات دوباره به این پرونده و هشت سال بعد از قتل در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد.
در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، در این جلسه اولیای‌دم مقتول برای مهران درخواست قصاص کردند.
در ادامه مهران در جایگاه قرار گرفت و منکر قتل شد و گفت: میثم بی‌دلیل مرا به‌عنوان قاتل معرفی کرد. من با مجید درگیر نشدم و او را نزدم. اتهام قتل را قبول ندارم.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.