بازی شماره 48

بازی شماره 48


از عمر تاسیس باشگاه فولاد بیش از نیم قرن می‌گذرد اما برای رسیدن به همه تقابل‌های قبلی دو تیم فقط کافی است این 23 سال اخیر را جست‌وجو کرد. در واقع فولاد از سال 1376 وارد سطح اول فوتبال ایران که آن زمان جام‌آزادگان بود، شد اما جالب آن‌که پرسپولیس آن سال به دلیل تعداد بالای ملی‌پوشانش از حضور در رقابت‌های لیگ انصراف داد!
به این ترتیب اولین تقابل پرسپولیس و فولاد 24 مهر 1377 برگزار شد که قرمزهای پایتخت با گل یک آبادانی به نام بهنام سراج پیروز شدند. از آن تاریخ تا 14 اردیبهشت 1383 که این بار یک خرمشهری به نام علی موسوی تک گل برتری فولاد را به رقیب تهرانی زد، پرسپولیس در 11 بازی متوالی به فولاد نباخت و مقابل این تیم 8 برد و 3 تساوی به دست آورد. الان هم که 47 بازی از عمر تقابل های رودرروی دو تیم می‌گذرد برتری همچنان با قرمزهای پایتخت است. 25 برد برای پرسپولیس و 10 برد برای فولاد.
دو تیم در شرایطی امروز در سیرجان برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت که این سومین جدال خارج از مسابقات لیگ آنها محسوب می‌شود. در دو دیدار قبلی که در چارچوب جام‌حذفی برگزار شده یک بار پرسپولیس و یک بار هم فولاد موفق به شکست حریف شده‌ است.