لذت فوتبال

لذت فوتبال


 دیدار پرسپولیس و فولاد در سوپرجام یک فوتبال تمام‌عیار خواهد بود چرا که هر دو تیم شرایط بسیار خوبی دارند. هم پرسپولیس آماده به نظر می‌رسد و هم فولاد. این مسابقه بسیار جذاب خواهد بود. وقتی پای مسابقه‌ای در میان باشد که قرار است به برنده‌اش جام بدهند حساسیت‌ها چند برابر می‌شود و به این ترتیب لذتی که از فوتبال می‌بریم چند برابر می‌شود. بسیار بعید است که هر یک از تیم‌ها نسبت به کسب جام در این مسابقه دیدنی بی‌اهمیت باشند. هم یحیی گل‌محمدی و هم جواد نکونام هر دو جام می‌خواهند و کوتاه نمی‌آیند. در واقع آنها می‌دانند افزودن این جام به کارنامه افتخاراتشان چه لذت و اهمیتی دارد.
البته سوپرجام در فوتبال ایران به اندازه مسابقه‌ای مثل دربی حساسیت ندارد اما بازی مهمی است و معمولا جو موجود در فوتبال ایران در این مسابقه به خوبی مشاهده می‌شود. همه حساس هستند و حتی کری می‌خوانند. به خصوص وقتی قرار باشد پای یک تیم شهرستانی در میان باشد که هواداران زیادی دارد، همانند فولاد. بازی سوپرجام هیجان اضافه‌ای است که در کوران لیگ به فوتبال وارد می‌شود. در شرایطی که هنوز تماشاگران نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند این مسابقه بخشی از حساسیت خود را از دست می‌دهد اما همچنان دیدنی است. حساسیت در تک بازی بالاست.
به نظر من فولاد شرایط خیلی خوبی دارد. این تیم در لیگ‌برتر فوتبال ایران امتیازات خوبی را جمع کرد و بازی‌های خیلی خوبی هم از این تیم دیدیم. شرایط خوب برای این تیم از زمانی به وجود آمد که جواد نکونام به این تیم برگشت. من تا امروز از فولاد تیم سرحال و آماده‌ای در لیگ‌برتر دیده‌ام و به همین دلیل به نظرم یکی از بهترین سوپرجام‌های چند سال اخیر را شاهد خواهیم بود چرا‌که پرسپولیس هم آماده و جاه‌طلب است. در بسیاری از مواقع، زمانی که قرار است سوپرجام برگزار شود یا هر دو تیم آماده نیستند و زمان آن را مناسب نمی‌دانند یا  دلایل دیگری وجود دارد. اما این‌بار قضیه تا حد زیادی متفاوت است. هر دو تیم آماده هستند و به نظر نمی‌رسد کسی ناراضی باشد. سوپرجام حاوی بخشی از هیجانات موجود در فوتبال ایران است. در خارج از کشور به خصوص در کشورهای اروپایی سوپرجام با شور و حرارت بیشتری برگزار می‌شود که به دلیل نگرش حرفه‌ای آنهاست. سوپرجام برای آنها به قدری اهمیت دارد که حق برگزاری آن را به کشورهای دیگر می‌فروشند، همانند سوپرجام ایتالیا و اسپانیا که در عربستان برگزار شد. اگر این نگرش حرفه‌ای بیشتر و بهتر وارد فوتبال ما شود آنگاه مسابقه تک‌بازی سوپرجام هیجان بیشتری می‌یابد، هیجانی به اندازه دربی یا فینال جام‌حذفی. ما باید برگزار‌کننده یکی از بزرگ‌ترین دیدارهای سوپرجام در سطح قاره آسیا شویم.