اخبار

اخبار

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه
ایران و انگلیس

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه كشورمان و لیز تراس وزیر امورخارجه انگلیس، درخصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها در وین، موضوعات دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترك از جمله اوضاع در افغانستان و یمن تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر كردند. خانم تراس، وزیر امورخارجه انگلیس در این‌گفت‌وگوی تلفنی ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و گفت‌وگوها در وین، نقطه نظرات لندن در این‌خصوص را تشریح‌ كرد و روابط رو به رشد میان انگلیس و جمهوری اسلامی ایران را تامین‌كننده منافع دو كشور دانست. وزیر امورخارجه انگلیس ابراز امیدواری كرد تا در آینده نزدیك این كشور بتواند بدهی‌های معوق خود به ایران را پرداخت كند. امیرعبداللهیان هم در این گفت‌وگوی تلفنی، روند مناسبات دو كشور را مثبت ارزیابی كرد. وزیر امورخارجه كشورمان با اشاره به نزدیك شدن در مرحله حساس و مهم مذاكرات وین، لزوم جدیت و مسوولیت‌پذیری طرف‌های مذاكره‌كننده با ایران را مورد تاكید قرار داد و رسیدن به این مرحله از گفت‌وگوها را بیش از هر چیز ناشی از رویكرد منطقی و نیز ابتكار عمل طرف ایرانی دانست و بر لزوم توافق دسته‌جمعی میان همه طرف‌های مذاكره‌كننده بر سر متن واحد و ضرورت لحاظ شدن مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد.
مجوز مجلس برای افزایش نیروهای نظارتی و تعزیراتی بازار شب عید
علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات و تاكیدات قوه مقننه به نهادهای دولتی برای تنظیم و توزیع هرچه بهتر بازار شب عید نوروز، اظهار كرد: «با مجوز مجلس تعداد زیادی نیرو به نهادهای نظارتی و تعزیراتی دولت اضافه شده و انتظار داریم كه با حراست و مراقبت این نیروها، تلاطم‌های گذشته بازار به‌ویژه در شب عید را شاهد نباشیم.» وی افزود: «دولت باید از تمام توان خود به‌خصوص از لشكر بزرگ نظارتی و تعزیراتی خود برای مقابله با برخی از سودجویانی كه در اعیاد مختلف به دنبال افزایش قیمت هستند، برخورد كند و مجلس تاكید دارد كه این سودجویان نیز به پارلمان و قوه قضاییه معرفی شوند.»

سردار مهدی مهدوی‌نژاد
درگذشت

روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از عروج شهادت‌گونه سردار مهدی مهدوی‌نژاد، جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است:
در زادروز مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه‌السلام روح پرفتوح جانباز عالیقدر، سردار رشید سپاه اسلام سرتیپ‌دوم پاسدار مهدی مهدوی‌نژاد، جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه و از فرماندهان و پیشتازان هشت دفاع مقدس به دلیل عوارض ناشی از جراحات شیمیایی زمان جنگ، آسمانی شد.
کارنامه درخشان آن مجاهد نستوه و سردار انقلابی و ولایی به‌ویژه فداکاری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های سترگ و کم‌نظیر وی در بیش از ۱۰۰ ماه فرماندهی موثر و صادقانه در مناطق عملیاتی و فرماندهی در تیپ قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان، تیپ الغدیر استان یزد، لشکر ۱۶ قدس گیلان، لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب(ع) و سپاه استان قم و سپس مدت متمادی نقش‌آفرینی ماندگار در جایگاه جانشینی معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، الهام‌بخش و راهگشای نسل جوان و آینده‌ساز ایران اسلامی به‌ویژه این نهاد انقلابی و مردمی خواهد بود.
عروج شهادت‌گونه این سردار رشید، مومن، خردمند، مخلص و پیشتاز در عرصه‌های نیاز انقلاب و کشور را به محضر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم ایشان و آحاد مردم مجاهدپرور استان پرافتخار قم تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای او رحمت و رضوان الهی و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا...ژالحسین(ع) و برای بیت معزا و بازماندگان ارجمند و عموم مصیبت‌دیدگان مکرم صبر جمیل و اجر جزیل و ثبات قدم در تداوم آرمان‌های بلند شهیدان را طلب می‌کنیم.