جنگ روسیه و اوکراین موجب کاهش قدرت آمریکا و اروپا شده است

سرلشکر صفوی:

جنگ روسیه و اوکراین موجب کاهش قدرت آمریکا و اروپا شده است




دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به نوسانات قدرت در پی جنگ روسیه و اوکراین گفت: این جنگ موجب کاهش قدرت آمریکا، ناتو و اروپا شده است.
سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار جمعی از فرماندهان و استادان دانشگاه‌ها با اشاره به تغییر و تحولات اخیر در منطقه و جهان تأکید کرد: دوران جدیدی در عالم شروع شده و شرایط فعلی و جنگ روسیه و اوکراین در قاره اروپا بعد از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ میلادی بی‌سابقه بوده است. وی خاطرنشان کرد: البته روسیه یک کشور اوراسیایی است، سمت شرق رشته کوه‌های اورال بخش آسیایی روسیه و غرب آن بخش اروپایی روسیه است. سردار صفوی گفت: روسیه سرزمین‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق را در محیط امنیت ملی خود می‌داند و بعد از فروپاشی شوروی سابق به‌تدریج تقریبا تمام کشورهایی جدا شده از شوروی مثل لیتوانی، لتونی و استونی که هم‌مرز با روسیه هستند به عضویت ناتو درآمدند و در حال حاضر ۳۰ کشور عضو ناتو هستند.
وی در تحلیل دلایل شروع جنگ روسیه و اوکراین گفت: بعد از انقلاب مخملی اوکراین در سال ۲۰۰۵، آمریکایی‌ها تلاش کردند اوکراین را به اردوگاه غرب ببرند و بعد از سرنگونی ویکتور یانوکویچ در سال ۲۰۱۴، اوکراین در جهت سناریوی آمریکا و اروپا در مسیر عضویت ناتو حرکت کرد.
سرلشکر صفوی در تحلیل نوسانات قدرت در پی جنگ روسیه و اوکراین تصریح کرد: این جنگ موجب کاهش قدرت آمریکا، ناتو و اروپا شده است.