با آواز گنجشک‌ها دوباره زندگی کن

پیشنهادهای جام‌جم برای آخر هفته با تلویزیون

با آواز گنجشک‌ها دوباره زندگی کن

به رسم همیشه، شبکه‌های تلویزیون آخر هر هفته فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن‌هایی از ژانرهای مختلف را راهی آنتن می‌کنند. آواز گنجشک‌ها، اخراجی‌ها 1، هوانوردان، آشوب متحرک، زرد مشکی، آخرین هورا، عیالوار، گوربه‌گور، مزرعه فمیا، پرستار تصادفی، یورش، تاجر دوره‌گرد، شیرها در برابر بره‌ها، هفت‌سوار دلاور، ارثیه وارونه، رسوایی 1، دیوید ممت، ماهی استثنایی، کیم مامور مخفی، نرودا، پنگوئن ببری، ویلی تاکسی، شرلوک هولمز در فرار بزرگ، آکیلا و مسابقه کلمات، بانکدار، عشق و مرگ، مسافر برنزی، لوفتاب و دوباره زندگی کن آثاری است که امروز و فردا از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود و ما از میانشان پیشنهادهایی برای شما داریم.

گوش سپردن به «آواز گنجشک‌ها»
 اگر از علاقه‌مندان به سینمای مجید مجیدی هستید، می‌توانید فردا ساعت 16 بیننده «آواز‌گنجشک‌ها» یکی از آثار شناخته‌شده او در شبکه یک سیما باشید.
چرا «آواز گنجشک‌ها»؟ لیست جوایز داخلی و خارجی این فیلم تحسین‌شده بلندبالاست. از خرس نقره‌ای جشنواره برلین برای بهترین بازیگر مرد که سال 2008 نصیب رضا ناجی، ایفاگر نقش اول این فیلم شد بگیر تا سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فجر و.... این فیلم به داستان مرد ساده و میانسالی به نام کریم می‌پردازد. او در یک مزرعه پرورش شترمرغ کار می‌کند. برحسب اتفاق یکی از شترمرغ‌ها از مزرعه فرار می‌کند. کریم چند روزی جست‌وجو می‌کند اما موفق نمی‌شود آن را بیابد و در نتیجه از کار اخراج می‌شود. این بهانه‌ای است تا برای اولین‌بار به شهر برود. در شهر از طریق مسافرکشی با موتورسیکلت امرار‌معاش می‌کند و با حوادث زیادی روبه‌رو می‌شود و... اگر می‌خواهید 97 دقیقه تماشاگر یک زندگی رئال با بازی‌های باورپذیر رضا ناجی، حامد آغازی، پویا‌صالحی، شبنم اخلاقی، کامران دهقان و... باشید، تماشای این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.




 نبرد «شیرها در برابر بره‌ها»
یکی از آثاری که این آخر هفته روی آنتن می‌رود فیلم سینمایی شیرها در برابر بره‌ها است که امشب ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
چرا «شیرها در برابر بره‌ها»؟ این فیلم با بازی مریل استریپ، مایکل پنا، رابرت ردفورد و تام کروز درباره جوان جمهوریخواهی به نام جاسپر اروینگ است که در گفت‌وگو با خبرنگاری حرفه‌ای به اسم جانین رات استراتژی جدید جنگی‌اش را برای شکست دادن طالبان در افغانستان توضیح می‌دهد که... قصه چالش‌برانگیز سریال و همچنین حضور بازیگران چهره‌‌ای چون استریپ، کروز و همچنین رابرت ردفورد به عنوان کارگردان و بازیگر در این فیلم باعث می‌شود که حداقل تماشای یک بار آن را به شما پیشنهاد کنیم به‌خصوص اگر علاقه‌مند به درام‌های جنگی هستید یا با ردفورد به عنوان بازیگر سینمای کلاسیک آمریکا خاطره دارید؛ هنرپیشه‌ و کارگردانی که سال ۲۰۰۲ موفق به دریافت جایزه اسکار افتخاری برای یک عمر دستاورد هنری شد.




 جنگاوری «پنگوئن ببری»
انیمیشن سینمایی پنگوئن ببری به کارگردانی دیوید الاکسبا، ساعت 14 امروز از شبکـه کودک پخش می‌شود.
چرا «پنگوئن ببری»؟ در میان فیلم‌های سینمایی آخر هفته پویانمایی‌هایی هم هست که روی آنتن می‌رود. پیشنهاد ما برای کودکان و علاقه‌مندان به این ژانر «پنگوئن ببری» است که بیان و تصاویری شیرین و سرگرم‌کننده دارد. این فیلم روایت می‌کند که در قطب جنوب، قانونی برای ترور پنگوئن‌ها وضع شده است. تامی و خواهرش به اکوادور سفر می‌کنند، جایی‌که براساس افسانه‌ها، پنگوئن جنگجو و شش نفر از افرادش در آن زندگی می‌کنند که می‌توانند آنها را نجات بدهند. پرنده‌ای به نام موریس ببری که روی بدنش راه‌های ببر دارد، به او خوشا‌مد می‌گوید و این وظیفه را به‌عهده می‌گیرد. پس از استخدام میگوئل گوریل، فرد گراز، باب قورباغه و گیلبرت میمون، آنها شروع به کار می‌کنند و در راه با پاتریشیا خفاش ملاقات می‌کند و او نیز به آنها می‌پیوندد. پس از یک سفر طولانی آنها به آنتارکتیا می‌رسند و در برابر دشمنان می‌ایستند و... .




 سفر پرماجرای «هوانوردان»
فیلم‌هایی براساس داستان واقعی، علاقه‌مندان خود را دارند و اگر شما جزو این دسته هستید، امشب ساعت 20 و 30 دقیقه بیننده شبکه چهار سیما باشید که در آن فیلم هوانوردان به کارگردانی تام هارپر راهی آنتن می‌شود.
چرا «هوانوردان»؟ این فیلم سینمایی درامی ماجراجویانه است که زندگینامه جیمز گلایشر، دانشمند هواشناسی، مکانیست پرواز و ستاره‌شناس اهل بریتانیا را به تصویر می‌کشد. او از بنیانگذاران انجمن سلطنتی هواشناسی و انجمن سلطنتی هوانوردی است. در فیلم شاهد هستیم که در سال 1862 جیمز کلایشر (هواشناس) با امیلیا رنیس که خلبان بالن است برای ارتقای دانش بشر درباره هوا و نیز افزایش رکورد جهانی ارتفاع پرواز همسفر می‌شوند. سفر پرخطر آنها با وجود  مشکلات و سختی‌های فراوان با موفقیت کامل به پایان می‌رسد و آنها نه تنها رکورد جهانی را بالاتر می‌برند بلکه.... ادی ردمین، فلیسیتی جونز و تام کورتنی ایفاگر نقش‌های این فیلم هستند. اگر شما علاقه‌مند به دیدن مقطعی از زندگی یک شخصیت واقعی با چاشنی تخیل هستید تماشای «هوانوردان» را از دست ندهید.




 نگاه «بانکدار» به افق
یکی از آثار پیشنهادی ما فیلم سینمایی بانکدار به کارگردانی جورج نولفی است که فردا ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.
چرا«بانکدار»؟ ساموئل ال. جکسون از آن بازیگران قدر است که جدای از خوب و بد بودن یک فیلم، صرف تماشای بازی‌اش می‌تواند تجربه‌ای جذاب باشد. این بازیگر کنار نیا لانگ و نیکلاس هولت در «بانکدار» ایفای نقش می‌کند. فیلم داستان واقعی دو کارآفرین سیاهپوست با نام‌های برنارد گرت و جو موریس را دنبال می‌کند که به‌دليل شرایط نژادپرستانه دهه ۵۰ میلادی، مردی سفیدپوست به نام مت استاینر را استخدام می‌کنند تا مدیریت نمایشی فعالیت‌های تجاری آنها را بر‌عهده بگیرد اما... . این درام آمریکایی ساخت سال 2020 امتیاز 3/7 از 10  را در سایت آی‌ام‌دی‌بی به‌دست آورده است.





گم شدن «مسافر برنزی»
شبکه شما قرار است فیلم تلویزیونی مسافر برنزی را به کارگردانی مجید وحیدیان ساعت 24 امشب پخش کند.
چرا «مسافر برنزی»؟ این فیلم از آثار جدیدی است که روی آنتن می‌رود و باید دید قصه آن با بازی‌ نصرا... رادش، افشین سنگ‌چاپ، احمد توکلی، مجید وحیدیان، ماندانا اویسی، مرتضی عباسی، رومینا آقاجانی، مهدیار مصومی، مسعود حسینی، مریم دوستی، تارا ارژنگ، پژمان نیکومنش، علی‌اصغر ایزی، سینا ناطقی، مریم عبادی، داود بهرام و حامد عرب تا چه اندازه با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند. قصه‌ای شیرین درباره جهانگیر و ساسان که برای تبادل مجسمه‌ای عتیقه و چند میلیون دلاری در کمپ گردشگری ناهارخوران حضور به هم رسانده‌اند. طی اشتباهی مجسمه را گم می‌کنند و مجسمه به دست یکی از خانواده‌های مهمان می‌افتد و.... اگر مایل به تماشای یک اثر تازه در ژانر کمدی هستید این تله‌فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.




 با سلامت «دوباره زندگی کن»
شبکه سلامت مدتی است فیلم‌های سینمایی را که آخر هفته روی آنتن می‌برد با رابط ناشنوایان پخش می‌کند و فردا «دوباره زندگی کن» به کارگردانی اولیور ناکاشه را برای ساعت 11 در‌نظر گرفته است.
چرا «دوباره زندگی کن»؟ این فیلم با نام اصلی Intouchables از آثار مورد توجه جشنواره‌ها، منتقدان و مخاطبان است که توانسته در سایت آی‌ام‌دی‌بی درجه قابل قبول 5/8 از 10 را بگیرد. قصه‌اش اقتباسی از یک روایت واقعی است که بازی تحسین‌برانگیز فرانسوا کلوزه و عمر سی، نشان می‌دهد نویسنده ثروتمندی به نام فیلیپ در اثر سقوط با چتر از گردن به پایین فلج شده است و برای پرستاری از خود مردی به اسم دریس را استخدام می‌کند. فیلیپ تا قبل از استخدام دریس؛ مردی بداخلاق و غیرقابل تحمل بود اما با حضور دریس که شخصی است که سابقه سرقت و زندان نیز دارد زندگی و شخصیت فیلیپ متحول می‌شود و... . اگر از دوستداران روایت‌های واقعی یا از مخاطبان ناشنوا و کم‌شنوا هستید و تاکنون این فیلم تحسین‌شده را تماشا نکرده‌اید، تماشایش پیشنهاد ما به شماست.