خبر

خبر

لنگه کفش سرقتی چقدر می‌ارزید؟
مدتی از خبر به سرقت رفتن لنگه کفش مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران می‌گذرد و در حالی که با توجه به تعطیلات نوروزی خبری از جزئیات مرمت این اثر به گوش نرسیده‌بود، امروز «تندیس تناولی» درباره مرمت این اثر اطلاعات تازه‌ای داد.
به گزارش ایسنا، تندیس تناولی که مدیریت موزه تناولی را نیز برعهده دارد، با اشاره به این نکته که مرمت لنگه‌کفش به سرقت رفته برعهده موزه تناولی خواهدبود، درباره قیمت تخمین‌زده‌شده برای مرمت دوباره این لنگه‌کفش گفت: هزینه برآورد شده برای مرمت دوباره این اثر حدود ۴۰میلیون تومان تخمین زده‌شده و این قیمت بر اساس ارزش برنز که در حال حاضر به کیلویی یک میلیون و 800 هزار تومان رسیده، تخمین زده شده‌است. او تأکید کرد هزینه مرمت این اثر به عهده شهرداری خواهدبود.
یک آلمانی، نخستین رهبر ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۱
نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۱ به رهبری یک هنرمند آلمانی روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار خواهدشد.
 روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی خبر داده‌است: «سمفونی شماره ۲» به آهنگسازی یوهانس برامس، «دو موومان برای ارکستر زهی» به آهنگسازی محمدتقی مسعودیه و «اورتور هبرید» به آهنگسازی فلیکس مندلسون، قطعاتی هستند که ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۱ به رهبری ولفگانگ ونگنروت اجرا می‌کند.ولفگانگ ونگنروت رهبر ارکستر آلمانی، دانش‌آموخته دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس اتریش و همچنین دانشگاه موسیقی سار در آلمان است.در کارنامه وی اجراهایی با ارکستر سمفونیک برن، فیلارمونیک برمن، ارکستر سمفونیک کارنتین، ارکستر سمفونیک شمال‌غربی آلمان، تئاتر کولون در بوئنوس آیرس، ارکستر سمفونیک شیزوکای کره‌جنوبی، ارکستر گواندهاوس و اپرای لایپزیک به چشم می‌خورد.
وی اپراهایی از جمله اپراهای کپنهاگ، استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را رهبری کرده‌است. وی استاد دانشگاه گراتس اتریش است و از جمله فعالیت‌های دانشگاهی او می‌توان به مطالعه تدریس در دانشگاه‌های UDK برلین، دانشگاه علوم کاربردی هانوفر و آکادمی موسیقی ویسبادن اشاره کرد.
«لامینور» مهرجویی
آماده اکران می‌شود

علی سرتیپی، پخش‌کننده و سینمادار با ابراز امیدواری از بهتر شدن وضعیت اکران در ادامه سال گفت: فیلم لامینور را برای اکران عید فطر آماده می‌کند.
وی به ایسنا گفت‌ در حال حاضر چند فیلم از جمله لامینور داریوش مهرجویی و «طلاخون» ابراهیم شیبانی آماده نمایش هستند که لامینور را برای عید فطر در نوبت اکران داریم.
او افزود: البته نباید فراموش کرد سایه کرونا هنوز بر سینما حاکم است و رونق سفرهای نوروزی دلیل براین نمی‌شود تصور کنیم مردم برای رفتن به سینما ملاحظه‌ای ندارند. بعد از این دو سال سخت و حال بد مردم، سفر جزو واجبات‌شان بود ولی سینما جزو امور واجب نیست. من خیلی‌ها را می‌بینم که به‌ دلیل کرونا از سینما دور هستند. با این حال به نظرم دورنمای امسال سینما خوب است و فیلم‌های خوبی اکران می‌شود.