با فولاد و سپاهان، بدون استقلال و پرسپولیس

آغاز عجیب‌ترین فصل لیگ قهرمانان آسیا

با فولاد و سپاهان، بدون استقلال و پرسپولیس

امشب با بازی دو نماینده فوتبال ایران، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود؛ تورنمنتی که البته استقلال و پرسپولیس به همراه چند تیم دیگر به دلیل ابطال قطعی پروانه حرفه‌ای‌شان، از آن کنار گذاشته شدند تا فصلی عجیب و غیر طبیعی را شاهد باشیم. در واقع بعد از 7 سال، این برای نخستین‌بار است که لیگ قهرمانان آسیا بدون حضور دو حضور قدرت‌های سنتی فوتبال ایران برگزار می‌شود.
در غیاب استقلال و پرسپولیس، حالا همه نگاه‌ها به فولاد و سپاهان است تا در عربستان و در رقابت با حریفان آسیایی آبروداری کنند. فولاد با جواد نکونام در گروه C باید با الغرافه قطر، آخال ترکمنستان و و الاهلی امارات بازی کند. یک گروه جذاب که پر است از دید و بازدیدهای نوروزی! بازی امشب فولاد و الغرافه که از ساعت 21 و 45 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه عبدا... الفیصل جده برگزار می‌شود، تقابل جواد نکونام و آندره‌آ استراماچونی سرمربی اسبق استقلال است. فراموش نکنید در ترکیب الغرافه شیخ دیاباته و سعید عزت‌اللهی هم حضور دارند و همین‌ها کافیست تا جذابیت بازی امشب به سقف بچسبد. البته جذابیت این گروه تنها به خاطر حضور استراماچونی، دیاباته و عزت‌اللهی نیست و فولاد باید با شباب الاهلی امارات که مهدی قائدی و احمد نوراللهی را در اختیار دارد نیز رقابت کند.
همزمان با بازی فولاد و الغرافه در جده، سپاهان و پاختاکور ازبکستان 900کیلومتر آن‌طرف تر در شهر «بریده» و در ورزشگاه ملک عبدا... به مصاف هم می روند. در این گروه که به نسبت گروه فولاد سخت‌تر است و به نوعی گروه مرگ رقابتهای این فصل لقب دارد، الدوحیل قطر التعاون عربستان نیز حضور دارند و به همین خاطر کسب 3 امتیاز در همین روز نخست خیلی می تواند برای محرم نویدکیا و تیمش مهم باشد.  جالب آنکه این دو تیم آخرین بار در مرحله گروهی فصل 2010 لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند که بازی رفت در اصفهان با برتری 2 برصفر سپاهان تمام شد و بازی برگشت در تاشکند هم با یک گل به سود ازبک ها به پایان رسید.
یک میزبانی متوسط
دیروز انتشار تصاویری از جاده خاکی و اصطلاحا «مال‌رویی» که اتوبوس باشگاه سپاهان برای رسیدن به ورزشگاه ملک عبدا...عربستان می‌پیمود، باعث تعجب خیلی ها شد. این تصاویر نشان می داد به شکلی باورنکردنی بخشی از مسیر حرکت اتوبوس سپاهان تا ورزشگاه در نظر گرفته شده برای تمرین نماینده ایران، خاکی و کاملا ناهموار و البته تاریک است.
در همین راستا، فردین فقیهی مترجم سپاهان در ویدئویی به دو زبان فارسی و انگلیسی مراتب اعتراض سپاهانی‌ها نسبت به میزبانی عربستانی‌ها را اعلام کرد؛ موضعی که مسلما موضع باشگاه سپاهان نیز هست. دیروز رضا فتاحی مدیر تیم سپاهان در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت میزبانی عربستانی‌ها گفت: میزبانی  در حد نرمال است و نه می‌گوییم خوب است و نه می‌گوییم بد. «بریده» شهری در ۹۰۰ کیلومتری جده و ۴۰۰کیلومتری ریاض است و این اولین‌بار است که میزبانی را به عهده گرفتند.