اعتراض و اعتراض و اعتراض!

نکات منفی این هفته لیگ برتر چه بود؟

اعتراض و اعتراض و اعتراض!

  تقریبا می‎توان گفت که انگار اصلا هفته بیست و چهارم نه برای استقلال وجود داشت و نه برای پرسپولیس.
نه اتفاق خاصی افتاد و نه به هیجان لیگ اضافه شد. همه چیز در همان سطح هفته‎های قبل باقی ماند. شاید اگر پرسپولیس و استقلال در نتیجه‌گیری از روی دست هم تقلب نمی‎کردند و نتایج دیگری به غیر از مساوی برای هر دو تیم به دست می‎آمد اکنون هیچ‌چیز تا این اندازه قابل پیش‌بینی نبود.
استقلال و پرسپولیس بر خلاف انتظارات مقابل پیکان و هوادار تن به تساوی بدون گل دادند. پرسپولیس این هفته امیدوار بود که فاصله امتیازی‌اش را با استقلال کمتر کند و از آن سو استقلال قصد داشت تا با یک فرار تند و سریع دیگر به سمت جلو، فاصله را عمیق‌تر کند.  اما هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد. حالا فاصله صدر و تیم دوم جدول همچنان شش امتیاز است ، اما چیزی که بیشتر شد گله و شکایت از زمین و زمان و داوری و سایر مسائل است که از سوی همه عنوان می‌شود.
مدعیان چه کردند؟
استقلالی‌ها هنوز بابت اخراج سیلوا معترض هستند. باز طبق معمول کارشناسان داوری و اهالی استقلالی و غیراستقلالی دو دسته شده‌اند. یک عده می‎گویند نیاز به اخراج نبود، یک عده دیگر می‎گویند باید اخراج می‎شد. اما واقعیت را بخواهید تعداد کسانی که می‌گویند اخراج این برزیلی درست و شجاعانه بوده خیلی بیشتر از تعداد کسانی است که می‌گویند نباید اخراج می‌شد. البته نباید از قلم بیفتد که بعد از این دیدار ، تماشاگران حسابی به داور توهین کردند تا بخش دیگری از فرهنگ رو به زوال رفته فوتبال ایران به نمایش دربیاید.
پرسپولیس یک مساوی دیگر در لیگ برتر ثبت کرد، این بار مقابل هوادار. فاصله امتیازی همچنان همان است اما تعداد کسانی که می‌گویند این تیم دیگر «قهرمان بشو» نیست چند برابر شده است. کیفیت بازی تیم و بی‎انگیزگی برخی از بازیکنان، این ناامیدی گسترده را رقم زده است.
سپاهان این هفته قدرت‎نمایی کرد و 4 بر 2 صنعت‎نفت‎آبادان را در هم کوبید و سه امتیاز مهم به دست آورد. حالا این تیم پنج امتیاز با تیم دوم جدول یعنی پرسپولیس فاصله دارد. چطور پرسپولیس در اوج ناامیدی هواداران همچنان امیدوار به جبران شش امتیاز با استقلال باشد اما سپاهان امیدوار به «پر کردن» این مقدار امتیاز با سرخ‌ها نباشد؟ همین چند روز پیش بود که مرتضی فنونی‎زاده از پیشکسوتان پرسپولیس هشدار داد که اصفهانی‌ها چراغ خاموش پیش می‌آیند.
فولاد این هفته با دو گل، نساجی مازندران را شکست داد. این تیم با جواد نکونام اگر همیشه با همین کیفیت بازی می‎کرد اکنون به جای استقلال صدرنشین بود. نکونام اما دیگر این مسابقه را فراموش کرده و به بازی آسیایی با الغرافه فکر می‌کند. این تیم امروز در آسیا با پاختاکور ازبکستان بازی دارد.



خبرهای ریز و درشت لیگ برتری
 حمید مطهری و داوود فنایی در پایان فصل، قطعا رفتنی هستند. این دو دستیار  گل‎محمدی در این فصل تا توانستند انتقاد به جان خریدند، به خصوص داوود فنایی که مربی دروازه‎بانان همیشه پرانتقاد پرسپولیس در این فصل بود.
 جسته و گریخته شنیده می‌شود که یحیی گل‌محمدی قرار است با سه جلسه محرومیت دیگر روبه‌رو شود و این یعنی یک بحران دیگر برای سرخ‌ها. البته یکی از ویژگی‌های خوب یحیی این است که سعی می‌کند همیشه خود را خونسرد نشان بدهد.
 باشگاه هوادار، جدیدترین بیانیه فوتبال ایران را صادر کرده است. خیلی هم عجیب نیست، این تیم به مشکلات داوری اعتراض کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «به یک داور شجاع برای اعلام پنالتی نیازمندیم!»
نیاز به توضیح نیست که این تیم این هفته مقابل پرسپولیس بازی داشت.
 باشگاه ذوب‎آهن بر خلاف هوادار بیانیه صادر نکرد و مستقیم سر اصل مطلب رفت. مسؤولان باشگاه از کمک داور دیدار با نفت‌مسجدسلیمان شکایت کرده‎اند. آنها اشتباهات داوری را در شکست این تیم مقابل تیم جنوبی تاثیرگذار توصیف کرده‌اند.





آمار و اعداد هفته 24
گل در این هفته از رقابت‎های لیگ‌برتر فوتبال ایران رد و بدل شد که البته از تنها هفت گل به ثمر رسیده در هفته بیست و سوم خیلی بهتر است.
مساوی در بازی‎های این هفته لیگ‌برتر ثبت شد. سه تای آن بدون گل بود و یک مسابقه هم با تساوی 3 بر 3 تمام شد که بین گل‎گهرسیرجان و شهرخودرو بود.
پرگل‌ترین دیدار این هفته در آبادان برگزار شد، در واقع مسابقه بین صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان. اصفهانی‎ها دست به کار بزرگی زدند و حریف را 4 بر 2  شکست دادند.
میزبان در این هفته شکست خوردند. نساجی 2 بر صفر به فولاد باخت، صنعت نفت مقابل سپاهان تن به شکست داد و ذوب‎آهن هم در خانه خودش مقابل نفت مسجدسلیمان مغلوب شد.