عزت دنیای اسلام

فریاد بلند حمایت از آرمان‌های فلسطین دوباره طنین‌انداز شد

عزت دنیای اسلام

روز قدس امسال بعد از محدودیت‌های دو سال اخیر به دلیل کرونا، عجیب و استثنایی بود و مردم حضور کم‌نظیری را در بزرگ‌ترین راهپیمایی حمایت از ملت فلسطین رقم زدند، حضور مردم که از ساعت 10 صبح دیروز در مسیرهای اصلی شروع شده بود تا بعد از اذان ظهر و ساعت رسمی پایان مراسم بدون اغراق ادامه داشت،‌ اتفاقات اخیر و عملیات‌های استشهادی در قلب تل‌آویو توسط نیروهای مقاومت که موج انتفاضه سوم را زنده کرده است،‌ باعث شد مردم با حضوری جانانه و تماشایی در روز قدس از این اقدامات فلسطینی‌ها حمایت کنند. 


رونمایی از خیبرشکن و موشک‌های جبهه مقاومت 
 مسیرهای راهپیمایی روز قدس میزبان دستاوردهای جدید دفاعی ایران اسلامی بود. موشک «خیبرشکن»؛ جدیدترین موشک بالستیک ایران با برد ۱۴۵۰ کیلومتر که دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان به شمار می‌آید و موشک «عماد» که آخرین موشک ساخت سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
موشک قدر هم از دیگر تسلیحات دفاعی ایران اسلامی است که همزمان با روز قدس در میدان‌های تهران به نمایش درآمد و تصاویر یادگاری و سلفی‌های مردم به ویژه جوانان با موشک‌های ایرانی هم صحنه‌های جالبی را در خیابان‌های تهران رقم زد. همچنین در حاشیه راهپیمایی، موشک قاسم جهاد اسلامی، موشک عیاش ۲۵۰ جنبش حماس، موشک فاتح ۱۱۰ حزب‌ا... لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک بالستیک جمال ۶۹ نجباء عراق، موشک قدس ۲ انصارا... یمن و موشک سجیل سپاه پاسداران در نمایشگاه موشک‌های محور مقاومت در معرض دید عموم قرار گرفت.
جای خالی سردار 
یکی از موضوعاتی که در راهپیمایی اردیبهشتی امسال به شکل پررنگی به چشم می‌آمد زنده بودن نام و یاد حاج قاسم سلیمانی در طول مسیر بود و اکثر مردم با در دست داشتن تصویر فرمانده نیروی قدس خود را به مراسم امسال رسانده بودند.‌ حاج قاسم که عادت داشت هرسال از تقاطع ولیعصر تهران خود را به راهپیمایی برساند، امسال جایش در بین مردم خیلی خالی بود اما با این حال سخنرانی‌های حماسی فرمانده محبوب نیروی قدس برای مردم در طول راهپیمایی پخش می‌شد و بنرهای سردار هم در سطح شهر چشم‌نوازی می‌کرد، اما جوان و پیر و زنان و حتی کودکان دهه نودی اکثرا عکس حاج قاسم را در راهپیمایی دیروز به آغوش کشیده بودند. 
حضور مقامات لشکری و کشوری
مقامات لشکری و کشوری هم از همان دقایق اولیه راهپیمایی بین مردم آمدند تا همصدا با ملت بزرگ ایران انزجار خود از صهیونیست‌ها و حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف را اعلام کنند. سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، سیدمجتبی خامنه‌ای فرزند مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام حجازی از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، آیت‌ا... صادق آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، غلامعلی حدادعادل و علی لاریجانی رؤسای پیشین مجلس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان در مجلس، جمعی از وزرای دولت سیزدهم،‌ حیدر مصلحی و سیدمحمود علوی وزرای سابق اطلاعات و احمد ناطق‌نوری رئیس اسبق مجلس و... از جمله مقامات شرکت‌کننده در راهپیمایی بودند.
نهضت جهانی روز قدس منجر به آزادی فلسطین می‌شود
پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار کرد: مردم ایران پشتیبان قدس هستند و هر سال که به صحنه آمدند 
رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر شده است و ما امروز صدای خرد شدن استخوان‌های اسرائیل را می‌شنویم.
وی تاکید کرد: نهضت جهانی روز قدس منجر به آزادی فلسطین عزیز خواهد شد و این مردم به لطف خدا و طبق وعده امام و مقام معظم رهبری در قدس، نماز خواهند خواند.
همچنین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه هم در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: مسؤولان سیاسی‌-امنیتی صهیونیست نه فقط از ترس شمشیرهای برکشیده مقاومت که اکنون از بیم فروپاشی داخلی، خواب راحت ندارند.