اجراهای تلویزیونی را ارتقا دهیم

با حضور تعدادی از مجریان رسانه‌های دیداری، مطرح شد:

اجراهای تلویزیونی را ارتقا دهیم

 جلسه اعلام موجودیت کانون مجریان رسانه‌های دیداری، هفته گذشته با حضور تعدادی از اعضای هیأت مؤسس، اعضای هیأت مدیره اولین و مشاور حقوقی در موزه سینما برگزار شد.

در این جلسه که به‌عنوان ابلاغ رسمی و عمومی موجودیت کانون مجریان رسانه‌های دیداری شکل گرفت، سونیا پوریامین، محمد سلوکی، راحله امینیان، نیما کرمی، زهره‌سادات هاشمی و مهدی کوهیان حضور داشتند.
پوریامین از اعضای هیأت مؤسس و رئیس هیأت مدیره کانون مجریان رسانه‌های دیداری در ابتدای جلسه درباره نحوه شکل‌گیری این کانون گفت: همدلی و در کنار هم بودن همواره دغدغه تمام مجریان بوده و یکی از دلایل اصلی تشکیل این کانون نیز همین مسأله بوده است. گردهمایی امروز هم برای معرفی کانون مجریان رسانه‌های دیداری است که آغاز آن به یک‌سال و نیم پیش برمی‌گردد.
وی در معرفی اعضای هیأت مؤسس و اهدافی که از تأسیس این کانون داشتند، بیان کرد: آقایان اقبال واحدی، محمد سلوکی و بنده با نیازسنجی مسائل مربوط به این حوزه برای تأسیس کانون تلاش کردیم. در طول سال‌ها فعالیت به وضوح می‌دیدیم حرفه مجری‌گری در هیچ زمینه‌ای مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و امنیت شغلی در آن وجود ندارد پس با نیازسنجی صورت گرفته، اساسنامه‌ای برای کسب مجوز و ارائه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم شد.
پوریامین ادامه داد: در جلسات خصوصی‌تر موضوع کانون با رئیس محترم سازمان صداوسیما مطرح شد که خوشبختانه نظر بسیار مساعدی داشتند، به‌خصوص زمانی که آقای جبلی، فهرست اعضا را دیدند، متوجه شدند اکثرشان مجریان خود تلویزیون هستند و هدف‌شان ارتقای این شغل است و هیچ منافاتی با اهداف سازمان ندارند. همچنین در دیدار خصوصی دیگری که با دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، درباره کانون صحبت شد و ایشان هم استقبال کردند. این‌که این حرفه یک شغل هنری محسوب شود و ما چون مجوز خود را از سازمان وزارت ارشاد دریافت کرده‌ایم، پیگیری این عزیزان می‌تواند به ما کمک کند. هر دو بزرگوار قول دادند در آینده نزدیک با مجریان دیداری داشته باشند و امیدواریم با این حمایت‌ها بتوانیم این مسیر را به بهترین نحو ممکن طی کنیم.
در ادامه این جلسه محمد سلوکی، یکی دیگر از اعضای هیأت مؤسس و عضو هیأت مدیره درباره ضرورت‌های شکل‌گیری کانون مجریان رسانه‌های دیداری توضیح داد: باتوجه به گسترش فضای رسانه‌ای و تغییر شیوه ارائه محتوا به مخاطب و همچنین وجود پلتفرم‌ها و فضاهای جدید، این نیاز که هنر مجریگری باید به‌عنوان یک شغل هنری مستقل شناخته شود، احساس می‌شد. لذا تلاش کردیم توسط استادان این حرفه برای آن ویژگی‌ها و چارچوبی طراحی کنیم تا این حرفه را بهتر به نسل جدید معرفی کنیم.
نیما کرمی، عضو هیأت مدیره کانون مجریان رسانه‌های دیداری نیز در ادامه این نشست بیان کرد: در دنیای امروز هیچ ارگانی نمی‌تواند از دنیای مجازی به دور باشد و خیلی از فضای ارتباطی ما در فضای مجازی شکل می‌گیرد به همین منظورسایتی به نشانی www. kanoonmojrian. com ایجاد و شرایطی را در آن فراهم کردیم تا همکاران از اقصی نقاط ایران بتوانند به‌راحتی در سایت، ثبت نام خود را انجام دهند و بعد از انجام ثبت نام، پرونده‌شان در کمیته جذب مورد بررسی قرار گیرد./جام‌جم دیلی