ارزان‌فروشی، دزدان را گرفتار کرد

نظمیه

ارزان‌فروشی، دزدان را گرفتار کرد

فروش تابلوی 500‌میلیونی به قیمت 80‌هزار تومان در سایت دیوار، اعضای باند حرفه‌ای سرقت از خانه شمال تهران را گرفتار‌کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل فروردین امسال، مرد تاجر و خانواده‌اش وقتی از سفر به خانه‌شان در شمال تهران بازگشتند، مشاهده کردند که قفل در تخریب شده و دو تابلو‌فرش منظره و مینیاتور یک میلیاردی، همراه کلی سکه، دلار، لیر، پوند و درهم که چهارمیلیارد تومان ارزش داشته سرقت شده و دوربین مداربسته ساختمان هم از کار افتاده است. آنها با حضور در پلیس آگاهی تهران ماجرای سرقت را اعلام و شکایت کردند. 
در ادامه این ماجرا  9 خانواده دیگر ساکن شمال تهران نیز با حضور در پلیس آگاهی پایتخت شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. در بررسی از محل‌های سرقت معلوم شد دوربین‌های مداربسته این ساختمان‌ها نیز از کار افتاده است. تحقیقات ادامه داشت تا این‌که یک هفته قبل اولین شاکی همراه برادرش به پلیس آگاهی تهران آمد و گفت: برادرم به‌طور اتفاقی در سایت دیوار، آگهی فروش تابلو‌فرش سرقتی از خانه‌ام را دیده است. فروشنده قصد دارد تابلوی 500‌میلیونی را 80هزار تومان بفروشد، به همین خاطر تصور می‌کنم او سارق است.
ماموران با آموزش به این دو برادر از آنها خواستند به‌عنوان مشتری با فروشنده قرار بگذارند که فروشنده قبول کرد و به محل معامله در جنوب تهران آمد. ماموران محل را محاصره کردند و متهم بازداشت شد. تابلوفرش سرقتی هم از او کشف شد. متهم که طلافروش ورشکسته بود در ادامه تحقیقات گفت: مغازه داشتم و وضع مالی‌ام خوب بود اما همسرم سودای مهاجرت به آمریکا داشت که همین بدبختم کرد. او در لاتاری برنده شده بود، همه مال و اموالم را فروختم و به دلار تبدیل کردم. همسرم به آمریکا رفت و قرار شد من هم بعد از گرفتن اقامت به آنجا بروم اما شش ماه بعد فهمیدم او طلاق غیابی گرفته است. 
وی افزود: بعد از رفتن همسرم کلی بدهکار شدم. دیگر راهی برای خلاصی از این وضع نداشتم تا این‌که با دزدان حرفه‌ای آشنا شده و با آنها همراه شدم. آنها دوربین‌های مداربسته را از کار می‌انداختند تا تصاویرمان ثبت نشود، بعد با تخریب قفل در خانه اموال با ارزش را سرقت می‌کردیم. من پیش از این طلافروش بودم و طلا و سکه‌ها را به آشناها می‌فروختم و اما فروش تابلوفرش توسط همدستانم در سایت دیوار ما را گرفتار کرد.
پس از اعترافات متهم، ماموران سه همدست او را در عملیات‌هایی جداگانه‌ دستگیر کردند.
 با دستور بازپرس کشیک دادسرای سرقت تهران، متهمان روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی پایتخت شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.