مرگ مشکوک تاجر ایرانی پس از قرار شبانه در چین

مرگ مشکوک تاجر ایرانی پس از قرار شبانه در چین

تاجر ایرانی پس از قرار ملاقات با دو هموطنش در یکی از شهرهای چین به‌طور مشکوکی فوت شد. با شکایت خانواده این مرد، تحقیقات برای رازگشایی از ماجرا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل هفته گذشته زنی با حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی گفت: پسرم تجارت و با همسرش در شهر ایووی کشور چین زندگی می‌کرد. او شرکتی راه‌اندازی کرده بود. چندی قبل برای دیدن آنها به چین رفته بودم. یک روز پسرم می‌خواست به محل کارش برود که مردی ایرانی که با او اختلاف مالی داشت تماس گرفت و به پسرم گفت به محل قراری برود. پسرم قبول نکرد و راهی دفترکارش شد. شب با او تماس گرفتم و فهمیدم با آن مرد و فرد دیگری قرار گذاشته تا مشکل را حل کنند. هرچه منتظر شدیم پسرم به خانه برنگشت تا این‌که ساعت 5 صبح، مرد ایرانی با گوشی پسرم با خانه تماس گرفت و خبر داد حال او در شرکت بد شده و خواست با اورژانس تماس بگیریم. دل‌نگران، راهی محل کار فرزندم شدیم. وقتی به شرکت رسیدیم، پسرم را به بیمارستان انتقال داده بودند. به بیمارستان رفتیم که ساعتی بعد او فوت شد. موضوع را به پلیس چین اطلاع دادیم اما دو مردی که آن‌شب در دفتر پسرم بودند بازداشت نشدند. تصاویر مداربسته نشان داد آن دو مرد که ایرانی هستند با فاصله زمانی از شرکت پسرم خارج شده‌اند. 
وی ادامه داد: جسد پسرم را به ایران انتقال دادیم که پزشکی‌قانونی علت مرگ او را اصابت ضربه‌های مرگبار به سر و ضربه‌مغزی اعلام کرد. از دو مردی که مهمان پسرم بودند شکایت دارم. تصور می‌کنم آنها پسرم را کشته‌اند. 
ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: قرار شد مکاتباتی با پلیس و مراجع قضایی کشور چین انجام شود تا فیلم دوربین‌های مداربسته و نیز نتیجه تحقیقات انجام‌شده در اختیار مرجع قضایی ایران قرار گیرد. همچنین درباره دو نفری که خانواده  این جوان ایرانی از آنها شکایت دارند نیز تحقیق شود.