نام من ویولاست

نام من ویولاست

ویولا دیویس، بازیگر سیاه‌پوست و مستقل سینما در تازه‌ترین مصاحبه‌اش پرده از نژادپرستی پنهان و آشکار هالیوود علیه هنرمندان رنگین‌پوست برداشت. در عین حال، او تاکید کرد که مقابله با نژاد‌پرستی در هالیوود هر چند به‌صورت آهسته، ادامه دارد و هنرمندان سیاه‌پوست در قبال آن بی‌تفاوت نیستند.

دیویس فاش کرد که یکی از فیلمسازانی که با او کار می‌کرده این بازیگر را سر صحنه فیلمبرداری با نام مستخدمه خودش صدا می‌کرده و با این کار تلاش داشته به تحقیر او بپردازد. 
دیویس به نشریه ورایتی گفته است:« یک‌بار با کارگردانی کار می‌کردم که سر صحنه فیلمبرداری مرا لوئیس صدا کرد. به او گفتم نام من ویولا است و نه لوئیس. این در حالی بود که ما برای 10 سال بود که یکدیگر را می‌شناختیم. اول فکر کردم اشتباهی پیش آمده و او در اعلام نام من با فراموشی روبه‌رو شده است اما این اتفاق چند بار دیگر تکرار شد. مجبور شدم به او گوشزد و یادآوری کنم که نامم چیست و با وجود این‌، او همچنان مرا لوئیس صدا می‌کرد. با کنجکاوی موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم لوئیس نام خدمتکارش است. او با این نوع خطاب کردن قصد توهین به من را داشت و ابایی از بیان کردن این موضوع نداشت.»
دیویس در این رابطه هم صحبت کرده که هنرمندان سیاه‌پوست حتی با قرار گرفتن در فهرست هنرمندان درجه یک سینما، باز هم برای دستیابی به نقش‌های خوب باید تلاش بسیار زیادی کنند و با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. به گفته دیویس:« زمانی که نوبت به تقسیم نقش‌ها می‌رسد، بازیگران سیاه‌پوست در رده دوم دعوت قرار می‌گیرند. حتی اگر بازیگر سیاه‌پوستی بتواند بهتر از عهده اجرای نقش برآید، بازیگران سفیدپوست تقدم دارند. 

کیکاووس زیاری - گروه فرهنگ و هنر