خلق آثار هنری  با موضوع فرزندآوری

خلق آثار هنری با موضوع فرزندآوری

احمد آقاقلی‌زاده نقاش و طراح گرافیک گفت: عدالت و فرزندآوری دغدغه‌های مهم جامعه امروز هستند که باید اساس خلق آثار هنری قرار بگیرند.

این هنرمند اضافه کرد: صهیونیست‌ها در تلاش هستند جمعیت مسلمانان را کم کنند بنابراین وظیفه هنرمند است که با ابزار هنری خود مقابل پیری جمعیت و همچنین زیر پا گذاشتن عدالت ایستادگی کند‌.
این هنرمند به تازگی و به مناسبت چهلمین سالروز فتح خرمشهر، همراه با هنرمندان دیگر انقلاب، مجموعه‌ای از نقاشی‌های‌شان را در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نمایش گذاشته‌اند‌. وی درباره اثر خود که تصویر پوستر نمایشگاه شهر آسمانی و برداشت عینی از زمان جنگ است، گفت: وقتی سال ۶۲ در قالب یک گروه از دانشکده هنرهای زیبا برای بازدید به شهر خرمشهر رفتیم، من این صحنه را به چشم خود دیدم. در یکی از خانه‌ها درختی از میان خرابه‌ها بالا آمده و شکوفه زده بود. این تابلو دقیقا حس آن لحظه را بازنمایی می‌کند اما افسوس که امکان تکثیر آن وجود ندارد. او معتقد است در کشورهایی مانند روسیه، ژاپن و ویتنام، آثار هنری مربوط به جنگ‌های‌شان را در یک موزه مخصوص نگهداری و از آن کسب درآمد می‌کنند، در صورتی که در ایران آثار مربوط به دوران دفاع مقدس در انبارها خاک می‌خورد. متاسفانه بیشتر این آثار نه چاپ و نه در سایت‌ها بارگذاری شده‌اند‌./ باشگاه خبرنگاران جوان