عدد خبر

عدد خبر

14 درصد 
تعداد دقیق افراد مبتلا به دیابت در ایران مشخص نیست. همین آمار نیم‌بند هم وقتی رسانه‌ای می‌شود که بحران کمبود انسولین در کشور داغ می‌شود. همان آمارها گواهی می‌دهد که حدود هشت میلیون دیابتی در ایران وجود دارند و تعداد دیگری هم با وجود ابتلا به این بیماری از آن آگاه نیستند. حالا مهدوی، معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت می‌گوید در حال حاضر از هر 11 نفر در دنیا یک نفر مبتلا به دیابت است و سالانه 4.5میلیون نفر بر اثر این بیماری جانشان را از دست می‌دهند. بر اساس مطالعه انجام شده در سال گذشته بیش از 14‌درصد از جمعیت بالای 25 سال ایران مبتلا به بیماری دیابت هستند.
65 هزار نفر
به‌تازگی اعلام شده تک‌فروشی سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است، این یکی از تازه‌ترین تصمیمات در کاهش مصرف دخانیات در کشور است. حالا محمدرضا مسجدی، دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، می‌گوید سالی ۶۰ تا ۶۵ هزار نفر در کشور در اثر بیماری‌های ناشی از دخانیات فوت می‌کنند و این معادل تلفات سقوط دو هواپیما در روز است. این آمار با آگاهی از این نکته پرواضح است که بدانیم مصرف دخانیات علت اصلی سرطان، سکته‌های قلبی و مغزی و بیماران تنفسی در کشور است. آمار جالب دیگر این است که با وجود رکود در صنایع کشور واحدهای تولید سیگار و قلیان و توتون قلیان، از ۶ واحد به ۲۸ واحد رسیده است.
108 نفر
آمارهای تازه منتشر شده توسط ستاد دیه کشور حکایت از این دارد که تا امروز ۳۲۰۲ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که ۱۰۸ نفر از این زندانیان را بانوان تشکیل می‌دهند. به گفته سید‌اسدا... جولایی، رئیس هیات‌امنای ستاد دیه کشور، زندانیان بدهکار دیه ناشی از حوادث کار با هفت محکوم دیه منجر به فوت و ۱۰محبوس دیه ناشی از ایراد جرح، کمترین طیف بدهکاران تک‌قرار تحت حمایت ستاد دیه را به خود اختصاص داده‌اند و در مقابل محکومان مالی ناشی از صدور چک یا ضمانت به‌واسطه این اوراق تجاری با ۲۳۶۱ زندانی شلوغ‌ترین دسته محکومان جرایم غیرعمد به‌شمار می‌روند.