مدعیان به بن‌بست رسیدن کشور خودشان به بن‌بست رسیده‌اند

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار «جام‌جم»:

مدعیان به بن‌بست رسیدن کشور خودشان به بن‌بست رسیده‌اند

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار جام‌جم مبنی بر ادعای مجمع روحانیون مبارز مبنی بر به بن‌بست کشیده‌شدن کشور، اظهار کرد: کسانی که می‌گویند کشور به بن‌بست رسیده است باید مقداری فکر کنند، شاید خودشان به بن‌بست رسیده‌اند و الا مملکت ما و انقلاب روزهای بسیار سختی را گذرانده و هیچ زمانی هم به بن‌بست نرسیده است.  بله، در اقتصاد کلان باید بعضی از پارامترهای ما اصلاح شود اما معنی آن بن‌بست نیست؛ اینها تحول و خردورزی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مساله حل مشکلات اقتصادی کشور از سوی مسؤولان، نیازمند سعه صدر است افزود: برخی از سیاسیون زمانی که دولت خودشان روی کار است، به‌به و چه‌چه می‌کنند اما تا دولت عوض می‌شود انتقادات خود را شروع می‌کنند. باهنر ادامه داد: من مخالف هر دو گروه هستم؛ بله، اشکالاتی وجود دارد اما قرار نیست با هر رفت‌وآمدی، اوضاع را به‌هم‌ریخت. رهبری هم فرمودند که من از دولت‌های مستقر حمایت می‌کنم. سیاستمداران و تحلیلگران نیز باید برای جلو بردن کار، به دولت کمک کنند. وی اضافه کرد: بنابراین، من این را قبول ندارم که هر دولتی روی کار می‌آید می‌خواهد از روی دولت قبلی رد شود اما رهبری هر‌ساله در سالگرد حضرت امام(ره) خصلت‌های ایشان را به رخ جهانیان می‌کشد. حضرت‌آقا از بن دندان معتقد است که تا به مردم تکیه دارد، این انقلاب از حرکت 
بازنمی‌ایستد.
باهنر تاکید کرد: حضور دولتمردان در بین مردم قابل‌ تقدیر است و موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود. این‌که رئیس‌جمهور بین مردم است، معاون‌اول به میدان تره‌بار می‌رود و وضعیت را بررسی می‌کند، سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می‌دهد اما این‌که رئیس دولت خیلی همایونی رفتار کند قطعا موجب ناراحتی مردم می‌شود.
دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری ادامه داد: برخی تصمیم‌های دولت هم قابل نقد است. به‌طور مثال می‌خواهند ۵۷درصد حقوق کارگران را افزایش دهند. این کار موجب ورشکستگی کارخانه‌ها و تعدیل کارگران می‌شود. خبر دارم برخی بنگاه‌های اقتصادی در حال تعدیل کارگران هستند. این تصمیم دقیق و روشن نیست.
باهنر در مورد حادثه متروپل اظهار کرد: مساله متروپل را کسی گردن دولت حجت‌الاسلام‌رئیسی نمی‌اندازد. در دولت رئیسی شاید حتی یک آجر روی آجر در متروپل گذاشته نشد. مردم توقع دارند کسانی که در ماجرا خطاکار بودند مجازات شوند. وزیر کشور، استاندار، معاون‌اول و شخص رئیس‌جمهور پیگیر حادثه بودند و از محل حادثه بازدید کردند. رهبری انقلاب هم تاکید کردند که باید با خاطیان برخورد شود به گونه‌ای که بقیه حساب کار خود را بکنند. دبیر جامعه اسلامی مهندسین، رشد نقدینگی در کشور را از عوامل تورم‌زا دانست و تصریح کرد: بنابر آمارها، شبانه‌روزی 2000میلیارد تومان افزایش نقدینگی در کشور داریم و الان این رقم به 4000 میلیارد تومان رسیده است و هر شبانه‌روزی که می‌گذرد 4000 میلیارد تومان نقدینگی در کشور اضافه می‌شود. نقدینگی در دولت روحانی ظرف هشت سال ۱۰برابر شد که امیدواریم این دولت بتواند موضوع را کنترل کند.