رویای یک استقلال قدرتمند

آیا نکونام روی نیمکت استقلال خواهد نشست؟

رویای یک استقلال قدرتمند

هواداران استقلال بی صبرانه منتظر هستند تا تکلیف نیمکت این تیم مشخص است. فرهاد مجیدی با وجود داشتن قرارداد، بی‌آن‌که با باشگاه توافق رسمی و کتبی کند، به باشگاه اتحاد کلبای امارات ملحق شد. البته باشگاه استقلال هم از این جدایی استقبال و با رفتن او موافقت کرد. به موازات جدایی مجیدی از استقلال، در پرسپولیس اتفاقاتی رخ داد که هواداران آبی را به شدت نگران کرد. قرمزها موفق شدند با بیرانوند و پورعلی گنجی قرارداد ببندند. آنها به احتمال فراوان امروز هم با میلاد زکی‌پور قرارداد خواهند بست. در مقابل استقلال در نقل و انتقالات بلاتکلیف است. وریا غفوری، عارف غلامی، محمد دانشگر، آرمان رمضانی، روزبه چشمی و رافائل سیلوا بازیکنانی هستند که قراردادشان تمام شده است. خبری از خریدهای جدید هم نبوده است. در همین حال خبر می‌رسد شاید مجیدی یک یا دو بازیکن استقلال از جمله حسین حسین‌زاده و مهدی مهدی‌پور را با خود به امارات ببرد. به گفته محمد مومنی و پرویز مظلومی دو عضو هیات مدیره، مصطفی آجرلو بیکار ننشسته و در این زمینه مشغول رایزنی‌ است. مدیرعامل باشگاه استقلال امیدوار است تکلیف نیمکت تیمش را هم به زودی مشخص کند. آخرین خبرها حکایت از آن دارد نکونام از هر مربی دیگری به استقلال نزدیک‌تر است.

سرمربی ایتالیایی بازی عجیبی با استقلال کرد. در فصلی که ناگهان از تهران رفت، با وجود گرفتن دستمزدش، به وعده‌ای که داده بود عمل نکرد و به ایران نیامد. با وجود آن اتفاق اما برای هواداران، استراماچونی هنوز دوست‌‌داشتنی است. 
در روزهای اخیر هم شایعاتی درباره انتقال احتمالی این مربی به استقلال شنیده شد که او در واکنش به آن نوشت: «قویا گمانه‌زنی‌ها در مورد بازگشتم به استقلال را تکذیب می‌کنم. تا این لحظه مذاکره و پیشنهادی وجود نداشته. من این گمانه‌زنی‌ها را نمی‌پسندم.» او همچنین حرف‌هایی دو پهلو زد: «خیلی از قهرمانی استقلال خوشحال شدم. طرفداران استقلال در قلب من جای دارند. امیدوارم جواب محبت‌هایشان را در زمین بدهم، البته اگر شرایط مناسب وجود داشته باشد.» 
این یعنی استراماچونی دوست دارد برگردد و دلیل انتشار پیامش تاکید روی این موضوع بود که با او مذاکره‌ای نشده است. در همین حال کالچو مرکاتو از ایتالیا خبر داد در تهران مدیران استقلال به توافق رسیده‌اند استراماچونی را بازگردانند. 
خبر بد از سوی منصوریان!
از آنجا که استقلال همواره باشگاهی پرمخاطب و پرخبر بوده، شایعات دیگری هم درباره بازگشت علیرضا منصوریان به این تیم مطرح شد. ناگفته پیداست هواداران استقلال به خاطر نتایجی که این مربی در گذشته به دست آورده، اعتمادی به او ندارند.  منصوریان در سال‌های گذشته هم نتوانسته در قواره یک مربی مدعی ظاهر شود. 
در فصل جاری هم که هنوز برای صنعت نفت تمام نشده، آنها از 29 بازی تنها 33 امتیاز کسب کرده‌اند.  
با این‌که استقلالی‌ها مایل به همکاری با این مربی نیستند اما او آب پاکی را روی دست هواداران ریخت و گفت: «با صنعت نفت قرارداد دارم و به قراردادم پایبند هستم. به شایعات توجه نکنید، فعلا برنامه‌ای برای حضور در استقلال ندارم.»
آجرلو به نکونام چه گفت؟
همه مشترکا به یک اسم رسیده‌اند؛ جواد نکونام. او موفق‌ترین مربی استقلالی در سال‌های گذشته بوده است. نکونام موفق شد نساجی را بعد از 24 سال به لیگ‌برتر بیاورد. بعد از آن برای فولاد سهمیه حضور در آسیا گرفت. نکونام در سال 1400 موفق شد این تیم را هم قهرمان جام‌حذفی کند و هم قهرمانی سوپرجام.  در سال 1401 هم او فولاد را به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا برد. کارنامه این مربی بسیار درخشان بوده و خیلی‌ها اعتقاد دارند بهترین گزینه برای نیمکت استقلال است. نکونام اما این روزها با تردیدهای زیادی روبه‌روست. او که برای تعطیلات به دبی رفته، با درخواست چندباره آجرلو برای حضور روی نیمکت استقلال مواجه شده است.  مدیرعامل آبی‌ها که تجربه کار با نکونام را به عنوان بازیکن در پاس دارد، در این سال‌ها از دوستان نزدیک جواد بوده و همواره اعتقاد داشته او می‌تواند مربی بزرگی شود.  نکونام نگران فضایی است که در استقلال وجود دارد و نمی‌خواهد آرامش فعلی‌اش را به بلوا و آشوب بدهد. جواد با فولاد قرارداد دارد ولی قرارداد او به شکلی است که می‌تواند جدا شود.  اخیرا گرشاسبی مدیرعامل فولاد گفت: «با او جلسه گذاشته‌ایم و فصل بعد هم سرمربی ماست.» نکونام اما اعلام کرد اگر تیم قدرتمندی بسته نشود، از فولاد جدا می‌شود. حالا اصرارهای آجرلو باعث شده تا او به باشگاه استقلال نزدیک و نزدیک‌تر شود. نکونام هفته آینده از دبی به ایران بازمی‌گردد. آجرلو شرایط خوبی مقابل نکونام قرارداده و تاکید داشته «تیمی قدرتمند برایت خواهیم بست.»  هیچ بعید نیست مجیدی هم برای مهیا شدن شرایط، پیامی بدهد و از نکونام حمایت کند. این یکی از کارهایی است که آجرلو می‌خواهد انجام دهد تا خیال جواد را راحت‌تر کند.

رضا  پورعالی - گروه ورزش