آموزش زبان فرانسه از مهر ماه در مدارس

آموزش زبان فرانسه از مهر ماه در مدارس

 حالا حدود 11 سالی از تصویب طرح آموزش پنج‌زبان غیرانگلیسی در مدارس می‎گذرد و دانش‌آموزان زیادی منتظرند تا این زبان‌ها یعنی فرانسوی، آلمانی، اسپانیولی، ایتالیایی و روسی به آنها آموزش داده شود؛ اتفاقی که البته تا امروز با وجود تاکید و اجازه قانون،‌ عملی نشده است. رهبر معظم انقلاب هم بارها به مدیران آموزش و پرورش تاکید کردند که «چرا زبان‌های دیگر را برای تدریس در مدارس تعیین نمی‌کنند؟»

دیروز اما احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از آموزش زبان‎های خارجی در مدارس غیردولتی خبر داد. او توضیح داد که تنوع در آموزش زبان‌های خارجی و رفع انحصار زبان انگلیسی از جمله مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب در سنوات گذشته بوده است. به همین دلیل هم تصمیم وزارت آموزش و پرورش بر این شد تا تدریس زبان‎هایی غیر از زبان انگلیسی در مدارس غیردولتی شروع شود.
پیش از این نیز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد که محتوای درسی آموزش زبان‌هایی از جمله فرانسه، اسپانیایی، آلمانی و روسی آماده است. به گفته محمودزاده از مهر امسال و به صورت آزمایشی آموزش زبان فرانسه در مدارس غیردولتی شروع خواهد شد.