التماس‌های راننده اتوبوس در مقابل والدین درسا

التماس‌های راننده اتوبوس در مقابل والدین درسا

راننده اتوبوس که در اوج عصبانیت، چرخ‌های آمبولانس را پنچر کرده و باعث مرگ درسا‌کوچولو شده بود، دیروز در جلسه بازپرسی از پدر و مادر کودک خواست او را ببخشند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، این راننده اتوبوس 39 ساله متهم است سه‌شنبه هفته گذشته با پنچر کردن لاستیک‌های آمبولانس  باعث مرگ درسا دو ساله شده است. متهم دیروز برای تحقیقات ویژه به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و گفت: 10 سال است راننده‌ام و از پنج سال قبل، در خط بهشتی ــ سیدخندان کار می‌کنم. بخشی از سهم اتوبوس متعلق به خودم و بقیه مربوط به شرکت است. نمی‌دانم چرا آن روز اعصابم را کنترل نکردم. از ساعت 5 صبح تا ساعت 8 و 30 دقیقه شب کار می‌کنم. ساعت 14 و 30 دقیقه سه‌شنبه، 30 مسافر زن و مرد در اتوبوس بودند. دیدم آمبولانس در خط ویژه توقف کرده و راهم را بسته است. پیاده شده و نگاهی به اطراف انداختم اما راننده نبود. 10‌دقیقه منتظر ماندم اما راننده نیامد. مسافران کلافه شده و غر می‌زدند. هوا گرم بود و کولر هم خراب شده و اعصابم به‌هم ریخته بود. دنده عقب گرفته و از خط ویژه خارج شدم. بعد توقف کرده و چرخ‌های آمبولانس را پنچر کردم. شب بعد که بازداشت شدم، تازه متوجه ماجرا شده و شوکه شدم. خانواده‌ام بدتر از من بودند. خودم پدر هستم و دو دختر دارم و می‌دانم غم از دست دادن بچه، چقدر سخت است. 
در ادامه این جلسه، والدین کودک فوت شده با متهم،  مواجهه حضوری شدند. مادر درسا به‌شدت گریه می‌کرد و با فریاد به سمت متهم پرونده حمله‌ور شد که شوهرش و مادربزرگ درسا مانع شدند. متهم به‌شدت گریه می‌کرد و با التماس به مقابل پاهای والدین کودک افتاد و گفت: من خودم دو دختر دارم، به خاطر بچه‌هایم مرا ببخشید. 
مادر درسا رو به متهم کرد و گفت: من و خانواده‌ام اهل جنوب کشور هستیم. دمای 70‌درجه را هم تحمل کرده‌ایم. درسا تنها بچه ما بود. وجدان تو آن‌موقع که آمبولانس را پنچر کردی به صدا در نیامد. نگفتی شاید بخواهند بیماری را ببرند که مرگ و زندگی‌اش به یک لحظه وصل است. بچه‌ام به‌دلیل رفتار شما جان داد، هیچ‌وقت تو را نمی‌بخشم.
جواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: متهم به اتهام تخریب خودروی آمبولانس و تسبیب در قتل شبه‌عمد، در بازداشت به‌سر می‌برد و سلامت روانی‌اش تایید شده‌است.