ضرورت پرورش گزارشگران تازه نفس

یک كارشناس پیشكسوت رادیو ورزش مطرح کرد

ضرورت پرورش گزارشگران تازه نفس

غلامعلی پیرایرانی، تهیه‌كننده، گوینده و كارشناس پیشكسوت شبكه رادیویی ورزش درباره جشنواره صدای ورزش گفت: ما میزبان این جشنواره هستیم و میزبان همیشه سعی می‌كند سفره‌ای برای مهمان بچیند كه خالی از اشكال باشد. ما هم برای برنامه‌ها باید حق میزبانی را ادا كنیم یعنی بهترین برنامه را برای شنونده در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: باید سعی كنیم همه برنامه‌های ما جشنواره‌ای باشد. برای شركت در جشنواره باید نام تهیه‌كنندگان را بپرسیم و وقتی قرار شد در جشنواره شركت كنند یكی از برنامه‌های آنان را در طول سال از آرشیو خارج كنیم تا در جشنواره بگنجانیم. آن وقت می‌توانیم بگوییم برنامه‌های جامعی برای شنوندگان تدارك دیده‌ایم‌.
این پیشكسوت رادیو ورزش بیان كرد: در زمانی كه تهیه‌كننده بودم نمی‌دانستم كدام اثرم در جشنواره حضور دارد چون در جشنواره شركت نكرده بودم اما دیدم برنده تندیس طلایی جشنواره شدم.
پیرایرانی بیان كرد: معتقدم در دوره بعدی جشنواره باید از هر تهیه‌كننده یكی از برنامه‌های آرشیوی او را بدون این‌كه خودش خبر داشته باشد، برداریم و بررسی كنیم و هر كسی برنده شد به او جایزه دهیم. وی بیان كرد: در گزارشگری صرف نام بردن از چند ورزشكار كافی نیست تا خود را گزارشگر تلقی كنیم و اطلاعاتی را با داد و فریاد برای شبكه بفرستیم، بلكه باید یكسری مهارت‌ها را در گزارشگران ببینیم مثل صدای خوب، فهم درست از رشته ورزشی و آنچه باید در مهارت‌ها به كار گیرند و بر زبان آورند، مهم است.
این پیشكسوت رادیو ورزش تصریح كرد: جشنواره صدای ورزش با جذب استعدادها باید نقش بسزایی در پرورش گزارشگران خوب ایفا كند. پیرایرانی اضافه كرد: با شناسایی استعدادها در گوشه و كنار كشور باید آنها را در یك كلاس حداقل دو ماهه 
و ۲۴ جلسه‌ای شركت دهیم تا فوت و فن‌ گزارش را به آنها بیاموزیم. سپس آنها را به زمین مسابقه ببریم تا ببینیم چقدر با آن رشته ورزشی آشنا هستند. بعد عملكرد آنها را جمع‌بندی و در صورت امكان در رادیو ورزش جذب كنیم.