رسانه، پرچمدار زبان فارسی

رسانه، پرچمدار زبان فارسی

مریم نشیبا، گوینده پیشکسوت رادیوایران درباره نقش رسانه در پاسداشت زبان‌فارسی گفت: درست‌خواندن در حفظ زبان‌فارسی بسیار بااهمیت است و من پس از ۴۵سال خدمت همیشه قبل از ورود به استودیو مطالب و متون برنامه را بارها مرور می‌کنم.

گاهی‌اوقات در رسانه از اصطلاحات غیرایرانی استفاده می‌شود که به‌هیچ‌وجه صحیح نیست، مگر این‌که برنامه‌ ویژه‌ای برای یاددادن زبان‌های خارجی باشد. گوینده برنامه «گلبانگ» و «شب‌بخیر کوچولو» تاکید کرد: این وظیفه رسانه است که به طرق مختلف در حفظ و پاسداشت زبان شیرین فارسی تلاش کند. زبان‌فارسی، زبان شیرین و فاخری است و وظیفه تک‌تک ما به‌ویژه اهالی رسانه حفظ و ترویج این زبان دلنشین است. وی در پایان بیان کرد: جشنواره «آیین‌سخن» بسیار کمک می‌کند که ما یاد بگیریم درست سخن بگوییم و درست بنویسیم و زبان‌فارسی را پاس‌ بداریم. درواقع ما از طریق رسانه، پرچم زبان‌فارسی را در دست داریم و باید برای حفظ آن کوشا باشیم و این پرچم را همواره برافراشته نگه‌داریم. 
آیین پایانی نخستین جشنواره آیین‌سخن، ویژه پاسداشت زبان‌فارسی معاونت صدا، ۱۴تیرماه، روز قلم در استودیوی شماره یک معاونت صدا برگزار خواهد شد.