ثبت جلوه‌های مقاومت در جنگ جهانی نیابتی

در دیدار رئیس رسانه ملی با وزیر اطلاع‌رسانی سوریه مطرح شد

ثبت جلوه‌های مقاومت در جنگ جهانی نیابتی

رئیس رسانه‌ملی در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خواستار ثبت جلوه‌های مقاومت در جنگ جهانی نیابتی گروه‌های تروریستی در سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دمشق، رئیس رسانه‌ملی همچنین بر ضرورت تولید آثار فاخر تلویزیونی اعم از سریال، مستند یا فیلم برای ثبت حماسه‌های رزمندگان مقاومت در دهه اخیر در جنگ سوریه تاکید کرد.
وی افزود: با اقدام خلاق اصحاب رسانه، از تحریف حقایق و وقایع به دست دشمنان جلوگیری خواهد شد.رئیس رسانه‌ملی در ادامه خاطرنشان کرد: در میدان نبرد، رزمندگان مقاومت حماسه آفریدند و پیروزی به نفع کشور‌های محور مقاومت رقم خورد. حالا جنگ رسانه و روایت‌ها به‌شدت ادامه دارد.جبلی همچنین گفت: در جنگ کنونی هم ایران و سوریه در کنار یکدیگر در خط مقدم ایستاده‌اند. بطرس حلاق نیز در این دیدار از حمایت‌های بی‌شائبه جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ تحمیلی علیه سوریه و به‌ویژه در حوزه رسانه قدردانی کرد.این وزیر سوری گفت: مزدوران به زباله‌دان تاریخ می‌روند اما هم‌پیمانی تهران و دمشق در تاریخ ماندگار است، چراکه در دفاع از حقوق، استقلال و حاکمیت خود در کنار یکدیگر ایستاده‌اند. قرار است بعد از این دیدار، رئیس رسانه‌ملی با حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کند.جبلی همچنین از مقر رادیووتلویزیون سوریه بازدید می‌کند و در مذاکراتی زمینه‌های همکاری میان دو طرف را در بخش‌های مختلف رسانه با مقامات ارشد اطلاع‌رسانی سوریه بررسی خواهد کرد. همچنین حبیب سلمان، مدیرکل رادیو و تلویزیون سوریه عصر روز یکشنبه میزبان دکتر پیمان جبلی، رئیس صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.رئیس رسانه‌ملی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران در حالی که به زبان عربی صحبت می‌کرد، گفت: پیروزی دولت و ملت سوریه بر تروریسم بین‌المللی را تبریک می‌گویم. باید برای بهبود هر‌چه بیشتر روابط نهادهای رسانه‌ای بین دو ملت برادر تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: احساس غرور می‌کنم که سفرم به سوریه اولین سفر پس از انتصابم در صدا‌و‌سیماست.حبیب سلمان نیز تاکید کرد همان‌طور که دمشق در میدان پیروز شد، ما در فضا نیز پیروز خواهیم شد.