اخبار کوتاه

اخبار کوتاه

آزادی قاتل مادر و خواهر با کمک خیرین
مردی که به اتهام قتل مادر و خواهرش 19 سال در زندان بود، با کمک خیرین و سپردن وثیقه آزاد شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این اعدامی 19 سال قبل و زمانی که سرباز 20 ساله‌ای بود، به اتهام قتل مادر 47 ساله و خواهر 14ساله‌اش در خانه‌شان در شهرستان پاکدشت بازداشت و راهی زندان رجایی‌شهر کرج شد. او در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و گفت: یکی از روزهای پاییز سال 82، یکی دو روزی می‌شد به مرخصی آمده بودم، خواهرم کمی دیر از مدرسه به خانه آمد و همین باعث
 جر و بحث مادرم با او شد. آنها را آرام کرده و خوابیدم. نیم‌ساعت بعد دوباره صدای‌شان بلند شد. عصبانی شده و مادرم را با لنگه جوراب زنانه خفه کردم. خواهرم از پشت پنجره متوجه ماجرا شد که وی را نیز با لنگه دیگر جوراب خفه کردم. اجساد را در حمام انداختم، بنزین ریخته و خانه را آتش زدم. در حال فرار بودم که همسایه‌ها متوجه شده و مانع فرارم شدند و حالا پشیمانم. 
 این در حالی بود که پدر، خواهر و مادربزرگش برای او قصاص خواستند. هفت سال قبل وقتی او در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار رفت، پدر و خواهرش به او رضایت دادند اما مادربزرگش رضایت نداد. مدتی قبل مادربزرگش هم فوت شد و وراث او دایی و خاله‌هایش شدند. آنها نه او را بخشیدند نه برای اجرای حکم اقدام کردند. مرد اعدامی که حالا 39‌ساله شده است، چند روز پیش نزد امین کرمانی‌نژاد، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران آمد و درخواست کرد سرنوشتش روشن شود.
مرد اعدامی گفت: 19 سال بلاتکلیف در زندان هستم و کسی به ملاقاتم نمی‌آید. در زندان ساخت صنایع‌دستی را آموزش دیدم و درخواست دارم با آزادی‌ام موافقت کنید.
پس از این درخواست، وثیقه 150 میلیونی با کمک خیرین فراهم شد و او حکم آزادی گرفت. تلاش برای جلب رضایت ورثه مادربزرگ خانواده ادامه دارد.

بازداشت قاتل شرور در سرخس
قاتل فراری که قصد متواری شدن به استان‌های همجوار را داشت، بازداشت شد. 
سرهنگ محمد محمودی، فرمانده هنگ مرزی سرخس خراسان رضوی  به سایت پلیس گفت: دو فقره قتل و شرارت  از سوی فردی شرور در این شهرستان رخ داد. در بررسی پرونده، دستگیری متهم در دستور کار هنگ مرزی سرخس قرار گرفت که مخفیگاه او شناسایی و بازداشت شد. در جریان تحقیقات معلوم شد این متهم ۱۱ فقره پرونده شرارت و مشارکت در دو فقره قتل افراد شرور سطح یک را در شهرستان فوق داشته است.  وی افزود: همچنین در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ در دو فقره قتل مشارکت داشته و شش فقره نزاع مسلحانه منجر به قطع عضو، سه فقره زورگیری مسلحانه، حمل سلاح غیرمجاز، تعدی و تمرد ازجمله خلاف‌های ثبت‌شده در پرونده این فرد شرور به چشم می‌خورد. یک قبضه سلاح نیز از او کشف شد.

عاملان توزیع مشروبات الکلی بازداشت شدند 
عاملان توزیع مشروبات الکلی مسموم که منجر به فوت و مسمومیت افرادی در شرق کرمان شده بودند، بازداشت شدند.  بهنام جعفری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم استان کرمان به ایسنا گفت: گزارشی مبنی بر مسمومیت هفت نفر از شهروندان و فوت یک نفر از آنها بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم به دادستانی اطلاع داده شد. تحقیقات  ماموران در  این‌باره ادامه یافت تا این‌که پی بردند یکی از افراد حادثه‌دیده فوت کرده است.  رد دو نفر که در زمینه تهیه و فروش مشروبات الکلی  مسموم به مردم نقش داشتند، شناسایی و آن دو بازداشت شدند. از مخفیگاه متهمان، بالغ بر 1000 لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز، مقادیری مشروبات الکلی خارجی و موادمخدر کشف شد.  

مرگ 3 عضو خانواده در دریا 
چهار نفر از اعضای یک خانواده در دریای خزر افتادند که به دلیل بلد نبودن شنا، سه نفرشان فوت کردند. سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این چهار نفر از اعضای یک خانواده بودند که برای سفر به شهرستان آستانه اشرفیه، محدوده روستای سلیم چاف آمده بودند و به دلیل بلد نبودن شنا، دچار حادثه غرق‌شدگی شدند. سه زن 28 تا 32 ساله را از آب بیرون آوردند که معلوم شد دو نفرشان فوت شده‌‌اند، نفر سوم  احیا و  به بیمارستان منتقل شد. دیگر عضو خانواده که مردی 27 ساله بود نیز غرق شد و تلاش‌های امدادی  برای یافتن جسد وی ادامه دارد.