پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج به دهه شصتی‌ها

پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج به دهه شصتی‌ها

پس از آن که در مهر 1400 و به مناسبت هفته روستا و عشایر مقرر شد تا به همه زوج‌های دهه شصتی روستایی و عشایری که تا پایان همان سال ازدواج می‌کنند،‌ وام کم بهره 50میلیون تومانی (هر زوج 100میلیون تومان) داده شود اکنون نیز در تصمیمی مشابه، برای دهه شصتی‌ها یک تدارک ویژه تسهیلاتی دیده شده است.

این موضوع را روز گذشته انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی منتشر کرد،‌ خبری که خلاصه‌اش ارائه تسهیلات ویژه به زوج‌هایی است که اکنون30 تا 40 ساله هستند. 
او در صفحه توییتر خود نوشته است: به مناسبت هفته ازدواج، ‏مشکلات جوانان دهه شصتی را در هیات دولت مطرح کردم که رئیس جمهور دستور داد تسهیلات ویژه برای زوجین دهه‌شصتی، علاوه بر وام ازدواج همگانی در نظر گرفته شود.
مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، برای هر یک از زوج‌ها ۱۲۰ میلیون تومان است که برای دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران کمتر از ۲۵ سال (با هدف ترویج ازدواج بهنگام)‌ به ۱۵۰میلیون‌تومان می‌رسد. البته از آنجا که دهه شصتی‌ها اکنون در این بازه سنی قرار ندارند،‌ هر کدام علاوه بر وام معمول ازدواج درنهایت 50 میلیون تومان به عنوان تسهیلات ویژه دریافت 
خواهند کرد.