کنارآمدن با نوجوانان در «مثبت12»

کنارآمدن با نوجوانان در «مثبت12»

مهسا ساداتی، کارشناس- مجری برنامه «مثبت 12»درباره هدف از ساخت این برنامه این طور توضیح می‌دهد: «هدف این است که به واسطه برنامه «مثبت12»مخاطبان را آگاه کنیم که چطور با نوجوانان کنار بیایند بدون این‌که درگیر تنش شوند.»

او که دکترای روان‌شناسی تربیتی داشته و متخصص روان‌شناسی کودک و نوجوان است با بیان این که تا به امروز به عنوان کارشناس- مجری در برنامه‌های متفاوت شبکه‌های خبر، دو، چهار، امید و شبکه‌های رادیویی گفتگو و سلامت حضور داشته است، ادامه می‌دهد: «اخیرا هم برنامه «مخاطب نو» را در شبکه امید داشتم. مسلما اگر تیم برنامه‌ساز همراه با مجری- کارشناس باشند، نتایج بهتری کسب می‌شود. در برنامه «مثبت 12»، تهیه‌کننده برنامه مرتب در حال جست‌وجو است تا موضوعات و دغدغه‌های روز والدین را جمع‌آوری کند. بنابراین حضور او کمک زیادی به من می‌کند.» 
ساداتی می‌افزاید: «از سوی دیگر به واسطه موردهایی که به کلینیک ما مراجعه می‌کنند، متوجه می‌شویم که در حال حاضر دغدغه‌های والدین در مقابل نوجوان‌شان چه مواردی است و در برنامه به آنها می‌پردازیم. به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که والدین با نوجوانان در ایام کرونا دارند، این است که نوجوانان مرتب از تبلت و گوشی استفاده می‌کنند و به نوعی این ماجرا از کنترل خارج شده است، زیرا سرگرمی دیگری وجود ندارد و والدین هم نمی‌دانند برای آنها چه کاری انجام دهند تا سرگرم‌شان کنند. 
همین موضوع باعث شکل‌گیری بسیاری از مشکلات شده که ما در برنامه «مثبت 12» راهکارهای لازم را ارائه می‌کنیم.»