اعزام هیات تجاری و فناور ایرانی به عراق برای ورود به بازار خاورمیانه

اعزام هیات تجاری و فناور ایرانی به عراق برای ورود به بازار خاورمیانه

بیش از 30شرکت دانش‌بنیان و خلاق با هدف توسعه صادرات به حوزه خاورمیانه به ویژه کشور عراق، عازم اقلیم کردستان، شهر سلیمانیه شدند. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، عراق به عنوان ششمین مقصد خانه‌های نوآوری و فناوری ایران‌ساخت، میزبان هیأتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی شد تا زمینه برای همکاری‌های مشترک علمی میان دو کشور فراهم شود و فروش محصولات ایران‌ساخت در بازار دارای ارزش افزوده بالای منطقه خاورمیانه به ویژه عراق رونق گیرد.

این سفر سه‌روزه  تا امروز 14تیر ادامه دارد و برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مشارکت کننده در این رویداد با مزایایی چون برگزاری دو نشست تجاری و فناوری و مذاکره با همتایان عراقی همراه است.
در نشست نخست این سفر، حدود 100نفر از تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران عراقی حضور دارند تا با توانمندی و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی آشنا شوند و زمینه همکاری‌های مشترک میان آنها فراهم شود. نشست دوم که در اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق برگزار می‌شود نیز فضا را برای توسعه بازار محصولات ایران ساخت در کشور دوست و همسایه ، عراق فراهم می‌کند.
 بازگشایی مرکز تجاری و خانه نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در عراق
از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این سفر سه روزه، گشایش مرکز تجاری و خانه نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در اقلیم کردستان با محوریت شهر سلیمانیه است. این مرکز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری شکوفایی، سازمان توسعه تجارت، وزارت خارجه و کنسولگری ایران در سلیمانیه راه‌اندازی می‌شود. این خانه قرار است نمایشگاهی دائمی از محصولات ایران‌ساخت باشد و توانمندی‌های علمی و فناورانه ایران را به متقاضیان، تجار و سرمایه‌گذاران منطقه خاورمیانه معرفی کند.