تولید محتوای مطمئن با داده‌پردازان

شرکت توسعه شرکت داده‌پردازان نوید آینده کیان به صورت تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت‌ دارد

تولید محتوای مطمئن با داده‌پردازان

فضای مجازی چند سالی است از ماهیت کاربردی به نیاز ضروری زندگی در این روزها تبدیل شده است و کسب‌وکارها به خصوص، درگیر فضای پرجمعیت مجازی‌، اینترنت و محتوا می‌شوند. به طوری که این روزها کسب‌و‌کارها به اینترنت گره خورده‌اند و نیازمند تولید و پخش محتوا هستند. دراین مورد شرکت داده‌پردازان نوید آینده کیان این کار را برای تمام کسانی که نیازمند تولید و پخش محتوای خوب و درست هستند، آسان کرده تا به این بهانه با آقایان نامورمطلق و حبیبی درباره این موضوع مهم گفت‌وگو کنیم و با شرکت و نوع کار آنها، بیشتر آشنا شویم.

شروع کار
شرکت‌‌های دانش‌بنیان اساسا از یک جرقه فکری و ایده و طرح خوب به ثمر می‌رسند. در بازار پر رقابت بر بستر اینترنت یکی از چالش‌های آن، شروع و آغاز کار است. امیرحبیبی، مدیر توسعه شرکت داده‌پردازان نوید آینده کیان درباره فعالیت کاری خود گفت: شرکت ما به صورت تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت‌ دارد. تقریبا در این دوسالی که از عمر شرکت می‌گذرد، فعالیت ما تبلیغات در فضای مجازی را در بر می‌گیرد و ما در هر برنامه ایرانی یا خارجی حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کنیم. ما در تمام پلتفرم‌های این شبکه مجازی به عنوان تولیدگر محتوا اعم از متن و تصویر و هم اشتراک محتوا در برنامه‌های مختلف در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم. می‌توانیم اعلام کنیم در حال کار روی رسانه‌ای هستیم که با مردم محترم و شریف ارتباط بیشتری برقرار کنیم و تاکنون شکر خدا بازخورد خوبی نیز از سمت مخاطبان دریافت کردیم. برای مثال نمونه داخلی کار‌های ما از روبیکا، آیگپ و وبسایت‌های خبررسانی و آپارات شروع می‌شود و در بحث برنامه‌های غیر ایرانی در اینستاگرام، گوگل، لینکدین و...  فعالیت می‌کنیم. نامور مطلق نیز در ادامه از چگونگی تشکیل این شرکت سخن گفت و اضافه کرد: اواخر سال۹۹ در حوزه دیجیتال احساس نیاز کردیم و تصمیم به ثبت شرکت در این حوزه و رشته گرفتیم تا هم تولید محتوا و هم انتشار محتوا را انجام بدهیم. 
در کل صنعت دیجیتال دو منظور کلی ایجاد محتوا و اشتراک و تبلیغ محتوا دارد که با همین هدف شروع کردیم. به صورت رسمی اگر بخواهم اعلام کنم در سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کردیم که ابتدا دو نفر بودیم و اکنون 20نفر به صورت مستقیم در حال کار در شرکت هستند و با ۸۰ نفر نیز به صورت دیتابیس درحال همکاری هستیم. دنیای دیجیتال، تولید محتوا و اشتراک محتواست. تولید محتوا مانند ساخت محتوای موشن، تصویری و متنی فعالیت داریم، در بخش انتشار محتوا نیز در بخش ‌وب و رسانه‌های گسترده آنلاین و آفلاین و صفحات اجتماعی فعالیت زیادی داریم. تمام این موارد کار ما در این شرکت است.
محدودیت‌ها
چالش محدودیت در اینترنت ایران یکی از اساسی‌ترین مشکلات شرکت‌هاست چرا که در بعضی موارد، مورد فیلترینگ گریبانگیر شرکت‌های این حوزه می‌شود. نامور مطلق، مدیرشرکت داده‌پردازان نوید آینده کیان درباره محدودیت، سختی و دشواری‌های انتشار و فعالیت در اپلیکیشن‌های مجازی خارجی گفت: این روزها با وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی انقلاب عظیمی در دنیا شکل گرفته است. طبیعتا در رسانه‌ها و اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت‌های خاصی به دلیل وجود تحریم‌ها داریم اما لازم به ذکر است که ما در تحریم‌ها بزرگ شده‌ایم و در محدودیت و ممنوعیت‌ها رشد کرده‌ایم پس به این دلیل دنبال راه و مسیر‌های گوناگون برای دور زدن آنها گشتیم و اکنون می‌توانیم ادعا داشته باشیم که با وجود سختی‌ها نیز کار خود و مشتریان محترم شرکت‌مان را انجام می‌دهیم. وی در ادامه گفت: ما پلتفرمی به نام آیدینما ایجاد کردیم که تمام گزارش فعالیت‌های و مراحل آن مانند انتشار و تبلیغات توسط افراد تاثیر‌گذار را بارگذاری می‌کنیم تا مشتریان به راحتی 
از روند فعالیت اطلاع داشته باشند.
او برای مثال یکی از برنامه‌های خارجی و محبوب اینستاگرام را نام برد و گفت: در این برنامه به دلیل تحریم نمی‌توانیم کار گسترده‌ای انجام دهیم. در محدودیت‌ها راه و چاره را می‌سازیم و به صورت دستی در صفحات مختلف شروع به فعالیت می‌کنیم. 
همچنین یکی از مزایای تحریم اینستاگرام، رایگان بودن آن برای ماست چرا که اگر تحریم و محدودیت وجود نداشت باید مالیات‌های خاصی را پرداخت می‌کردیم و از این بابت کسانی که در این برنامه کسب و کاری دارند، در حال استفاده بسیار راحت از آن هستند. این روزها دنیای دیجیتال به شکل متفاوت و جالبی درآمده و هرکسی به حضور در این فضا علاقه دارد. برای مثال اگر یک فروشگاه زنجیره‌ای در یک استان و یک شهر تاسیس و افتتاح شود، ما به صورت انتخاب شده با عوامل رسانه‌ای و صفحه‌های خبری مربوط به آن استان و شهر ارتباط برقرار و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وجه تمایز و حمایت
شرکت‌های زیاد و متعددی در حوزه تولید و انتشار محتوا در کشور فعالیت می‌کنند که این باعث می‌شود وجه تمایزها در این شرکت‌ها، انتخاب را برای مشتری آسان و راحت کرده تا با خیال راحت‌تری سرمایه خود را صرف تولید و پخش محتوا کنند. از این رو آقای حبیبی، مدیر توسعه شرکت داده‌پردازان نوید آینده درباره وجه تمایز خود به نسبت دیگر شرکت‌های هم سطح خود گفتند: ما هم اکنون مسیر استراتژی و اولویت‌هایی را برای خود ترسیم کرده‌ایم که به نیاز مشتری بیشتر نزدیک باشد. یکی از وجه تمایزهای ما نسبت به دیگر شرکت‌ها تفاوت تعرفه تا 30درصد نسبت به دیگر شرکت‌های این حوزه است. برنامه‌ریزی در این مجموعه به نحوی است که هیچ‌وقت نقطه پایانی مانند محدودیت‌های اینترنت ندارد و روز به روز خودمان را در سطح کشور با متد‌های جهانی به روزرسانی می‌کنیم تا با نیازهای کاربران مختلف کشور بیشتر آشنا شویم. در خصوص مباحث حمایتی، قطعا همه شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز جدی دارند که از سوی نهادهای دولتی و مربوطه حمایت شوند. نقطه تمایز بعدی این مجموعه نیروی انسانی مجرب است که این روزها در شرکت ما به چشم می‌خورد. دیجیتال مارکتینگ مسابقه‌ای است که ما در آن حضوری جدی و پررنگ داریم و می‌توانیم به خواسته کاربران‌مان پاسخ جدی و مطمئن بدهیم.

امیر حسین علی‌نیا‌فرد - نشان ایرانی برتر