صربیناتور در یک قدمی ماتادور

جوکوویچ با قهرمانی در ویمبلدون، نوار شکست‌هایش را پاره کرد

صربیناتور در یک قدمی ماتادور

شاید هیچ ورزشکاری در دنیای ورزش و طی یک سال اخیر به اندازه نواک جوکوویچ معنای فراز و فرود را با تمام وجود حس نکرده باشد.

سال گذشته در همین روزها بود که نوله با قهرمانی در ویمبلدون توانست تعداد قهرمانی‌هایش در گرند اسلم‌ها را به عدد 20 رسانده و با دو رقیب دیرینه‌اش برابر شود. بعد از آن خیلی‌ها باور داشتند که تنیسور صرب به راحتی، فدرر و نادال را پشت سر می‌گذارد و تاریخ‌ساز می‌شود. اما همه چیز طبق روال پیش نرفت. نوله به دلیل نزدن واکسن کرونا از حضور در اوپن استرالیا منع شد و در رولان گاروس هم در یک چهارم به نادال باخت. با چنین اتفاقاتی در کمتر از 6 ماه، کمتر کسی تصور می‌کرد صربیناتور بتواند در ویمبلدون موفقیت‌هایش را تکرار کند. اما عصر روز یکشنبه با شکست دادن نیک کیریوس استرالیایی برای چهارمین سال پپاپی در ویمبلدون به قهرمانی رسید و در تعداد قهرمانی‌ها به یک قدمی رافائل نادال رسید.

88/ نوله با قهرمانی در ویمبلدون این فصل تعداد قهرمانی‌هایش را در دنیای تنیس به عدد 88 رساند.
7/ تعداد قهرمانی‌های صربیناتور در ویمبلدون به عدد 7 رسید و از این حیث با اسطوره‌اش پیت سمپراس برابر شد. تنها راجر فدرر با 8 قهرمانی بالاتر از او قرار دارد. 
85.8/ جوکوویچ با احتساب بازی‌های امسال توانسته در 85.8 درصد بازی‌هایش در زمین چمن به پیروزی برسد.  تنها راجر فدرر با 86.9 درصد عملکرد بهتری نسبت  به نوله دارد.
4/ از آغاز دوران مدرن تنیس در سال ۱۹۶۸، جوکوویچ بعد از بیورن بورگ، سمپراس و فدرر چهارمین بازیکنی است که چهار قهرمانی متوالی در ویمبلدون کسب می‌کند.
73/ جوکوویچ امسال در سه بازی یک چهارم، نیمه‌نهایی و فینال سِت اول را واگذار کرد اما پیروز شد. آخرین بار سال 1949 تِد شرودر توانسته بود چنین عملکردی از خودش نشان دهد.

3 اسطوره، 63 قهرمانی
رافائل نادال  22 قهرمانی 
نواک جوکوویچ  21 قهرمانی 
نواک جوکوویچ  21 قهرمانی 

حسین خلیلی - گروه ورزش