جایزه قهرمانی نواک جوکوویچ در ویمبلدون

جایزه قهرمانی نواک جوکوویچ در ویمبلدون

از چند هفته قبل و پیش از شروع مسابقات ویمبلدون امسال، اعلام شده بود جایزه نقدی این مسابقات رشد چشمگیری داشته است. حالا بعد از قهرمانی جوکوویچ و پس از شکست دادن کیریوس، اعلام شد این تنیسور صرب جایزه‌ای به مبلغ دو میلیون  و ۳۶۱هزار و ۵۲۰یورو دریافت کرد.

نیک کیریوس، تنیس‌باز استرالیایی و نایب قهرمان این مسابقات هم مبلغ یک میلیون و ۲۳۹هزار و ۷۹۸یورو دریافت خواهد کرد که البته به نظر می‌رسد بخشی از آن را باید صرف جریمه‌های انضباطی کند که در این فصل نصیبش شده است.
​​​​​​​رافائل نادال که در نیمه نهایی این رقابت‌ها به دلیل مصدومیت ازمسابقات کنار کشید نیز مبلغ ۶۳۱هزار یورو جایزه دریافت خواهد کرد. این ستاره اسپانیایی همچنان عنوان پردرآمدترین بازیکن تنیس این فصل را با مجموع ۶میلیون و ۲۰۰هزار یورو در اختیار دارد. یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره ویمبلدون امسال این بود که این بار ستاره صربستانی نمی‌تواند مثل دوره‌های قبلی۲۰۰۰امتیاز به مجموع امتیازات خود در رنکینگ جهانی اضافه کند. دلیلش این است که فدراسیون جهانی تنیس امتیازات این بازی‌ها را به حساب نخواهد آورد زیرا مسؤولان گرند‌اسلم ویمبلدون در تصمیمی جنجالی اجازه حضور تنیسورهای روس و بلاروس را در این مسابقات ندادند.