استارت انفجاری سعید

پاس‌های زیبای بازیکن 20 میلیاردی در تمرینات پرسپولیس نگاه‌ها را خیره کرد

استارت انفجاری سعید

می‌خواهد هر چه در چنته دارد رو کند تا به همه نشان بدهد لیاقت آن همه پولی را که به پایش ریختند، داشت. سعید صادقی تا امروز بزرگ‌ترین چهره نقل و انتقالاتی بوده است. انتقال 20میلیاردی این بازیکن از گل‌گهرسیرجان به پرسپولیس، داد همه را درآورد چون از همین ابتدا اشتباه حیرت‌آوری را مرتکب شد. او به طور همزمان با استقلال و پرسپولیس مذاکره می‌کرد و طی یکی از همان چرخش‌های 180 درجه‌ای مرسوم در فوتبال ایران سر از پرسپولیس درآورد آن هم در حالی که گفته می‌شد با آبی‌ها توافق کرده است.

به هرحال بهانه برای انتقاد از این بازیکن زیاد بود از جمله این‌که چرا حتی یک بازی ملی ندارد؟ و کسی که بازی ملی ندارد چطور می‌تواند در 28 سالگی و آن هم در سال جام‌جهانی تبدیل به ستاره شود؟ 
اما سعید یک برگ برنده بزرگ در جیب خود دارد؛ او برترین پاسور فصل گذشته بود. با 14 پاس گل و همچنین عملکردی درخشان که یکی از برترین بازیکنان لیگ بیست و یکم قلمداد می‌شود. اما همه اینها برای موفقیت در پرسپولیس کافی است؟ این را نمی‌دانیم، اما خوب می‌دانیم که تقلای این بازیکن در تمرینات اخیر پرسپولیس حاکی از روزهای خوبی برای او در فصل پیش رو است. 
 ستاره بی‌ستاره؟
سنگ بزرگ، نشانه نزدن است. همان موقع که درباره انتقال سعید صادقی به پرسپولیس اعداد اعجاب‌آوری ذکر شد کاملا واضح به نظر می‌رسید که این عدد مساوی با توانایی‌های فوتبالی 
سعید صادقی نیست. 14 پاس گل که هیچ ، 24 پاس گل هم می‌داد باز هم رقم قرارداد او معقول به نظر نمی‌رسید. نه برای او و نه برای هیچ بازیکن ستاره و غیرستاره دیگری در این لیگ. 
البته بگذارید از همین ابتدا نکته‌ای را یادآور شویم. اصولا درباره بازیکنی که حتی یک بازی رسمی هم برای تیمش انجام نداده انتقاد کردن کاری غیرمنصفانه‌ است. اما وقتی رقم قرارداد این بازیکن در ذهن طنین‌انداز می‌شود پس به خودمان اجازه می‌دهیم از همین ابتدا چنین بازیکن گران‌قیمتی را زیر ذره‌بین ببریم.  
«سعید صادقی هر چند در تمرینات بد نبوده اما مشخص است ستاره‌ای در کار نخواهد بود». این را یکی از پیشکسوتان پرسپولیس می‌گوید. 
البته خوب می‌دانیم در فوتبال ایران ستاره تمام عیار وجود ندارد. نه ستاره و نه پدیده. برای همین حساسیت نسبت به قیمت بالای سعید صادقی زیاد است. اصلا مگر می‌شود بازیکنی این حجم از پول بگیرد اما حتی یک بازی ملی هم نداشته باشد؟ 
 پست تخصصی و غیرتخصصی
بالاخره چپ یا راست؟ پست تخصصی سعید صادقی وینگر راست است اما در تمرینات اخیر سرخ‌ها در جناح چپ بازی کرده است. گل‌محمدی هنوز تصمیم نگرفته که او در چه پستی راحت‌تر و بهتر بازی می‌کند.  البته به نظر می‌رسد او در سمت چپ بهتر و راحت‌تر می‌دود. 
سعید صادقی در تمرینات پرسپولیس به شدت تلاش می‌کند. تمام مدت می‌دود و پاس می‌دهد. اما نکته بسیار جالب و نویدبخش، پاس‌های او در تمرینات است. پاس‌هایش چشم‌ها را خیره می‌کند. می‌خواهد ستاره باشد و ستاره بماند. می‌خواهد نشان دهد که میلیارد ها پولی که برایش هزینه کردند کاملا ارزشش را داشت. 
تقلای ستاره بودن خیلی سخت است. صادقی و پاس‌هایش از پس ستاره بودن برمی‌آیند؟ شروع او که در تمرینات انفجاری بود. شاید این این شروع عالی و این آمادگی بالا به مرحله ستاره بودن که هیچ، به جام‌جهانی قطر هم برسد. 

همه چیز درباره سعید صادقی
سن: 28 سال
پست تخصصی: وینگر راست 
تعداد بازی ملی: صفر 
باشگاه قبلی: گل‌گهرسیرجان 
قیمت: حداقل 20 میلیارد تومان 
تعداد گل‌های فصل گذشته: 7
تعداد پاس گل‌های فصل گذشته: 14 

حسین خلیلی - گروه ورزش