روزشمار

روزشمار

13 جولای 1985
اولین پرنده 6 متری
در رقابت‌های پرش با نیزه، باشگاهی با عنوان باشگاه ۶‌متری‌ها  وجود دارد که اولین عضو آن سرگئی بوبکاست. بوبکا در سال‌۱۹۸۵ و در همین روز، لقب نخستین ورزشکار تاریخ را گرفت که رکورد ۶متری پرش با نیزه را شکست. بوبکا این رکورد را در رقابت‌های جهانی پاریس به ثبت رساند و بعدها هم رکورد پرش با نیزه جهان را تا ۶‌متر و ‌۱۵‌سانتی‌متر افزایش داد. رکوردهای بوبکا تا سال ۲۰۱۴ میلادی، بالاترین رکوردهای پرش با نیزه جهان بود، اما حالا رکورددار این ماده آرماند دوپلانتیس سوئدی است که امسال از مانع ۶‌ متر ‌و 20‌سانتی‌متری عبور کرد. 

13 جولای 2014
چهارمین جام آلمان 
با گل دقیقه ۱۱۶ گوتزه و پیروزی یک بر صفر آلمان در فینال، برای اولین بار یک تیم اروپایی در قاره آمریکا فاتح جام‌جهانی شد. در پایان این بازی لیونل مسی، با چهره‌ای مغموم جایزه بهترین بازیکن جام‌جهانی‌۲۰۱۴ را از آن خود کرد. همچنین  مانوئل نویر دروازه‌بان تیم‌ملی ‌آلمان جایزه دستکش طلایی را برد و خامس رودریگز کلمبیایی هم  برنده جایزه کفش طلا شد.

13 جولای 2018
طولانی‌ترین بازی ویمبلدون
4سال پیش جدال کوین اندرسون از آفریقای جنوبی و جان ایزنر آمریکایی ۶‌ساعت و‌۳۶‌دقیقه طول کشید تا طولانی‌ترین نیمه‌نهایی تمام ادوار ویمبلدون لقب بگیرد. ست آخر این بازی ۵۰ گیم به طول انجامید (۲۶ بر ۲۴ به سود اندرسون) این رکورد دیگر شکسته‌ نخواهد شد؛ چراکه طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی تنیس، رقابت‌های ویمبلدون در ست پایانی، نهایتا ۲۵ گیم ادامه خواهد یافت.