برکناری 2مقام عالی‌رتبه اوکراین توسط زلنسکی

برکناری 2مقام عالی‌رتبه اوکراین توسط زلنسکی

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در فرمانی رئیس سازمان امنیت اوکراین و همچنین دادستان کل این کشور را برکنار و دلیل آن را موارد زیادی از خیانت در این دو سازمان اعلام کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: بیش از ۶۰ کارمند سابق این دو نهاد اکنون علیه اوکراین در مناطق تحت اشغال روسیه کار می‌کنند. وی افزود در‌مجموع ۶۵۱‌پرونده همکاری و خیانت علیه مقامات انتظامی باز شده است. تاکنون ایوان باکانوف، رئیس سرویس امنیتی اوکراین و ایرینا وندیکتوا، دادستان کل این کشور که از مقام خود برکنار شده‌اند، اظهار‌نظری در این خصوص نکرده‌اند. زلنسکی در سخنان خود گفت: مدیر سابق امنیت در شبه‌جزیره کریمه دستگیر شده است و شواهد کافی برای متهم شدن وی به خیانت وجود دارد.
پیشتر اوله کوتنکو، کمیسیونر اوکراینی ناپدیدشدگان می‌گوید دست‌کم 7200 نظامی نیروهای مسلح اوکراین، گارد ملی، گارد مرزی و سرویس امنیتی اوکراین از زمان آغاز جنگ اوکراین ناپدید شده‌اند. این مسؤول اوکراینی مدعی است اکثر نظامیان ناپدید شده اوکراینی در بازداشت ارتش روسیه قرار دارند. وی در مصاحبه‌ با «ساسپیلن» ​​​​​​​گفت: «نیروهای مسلح اوکراین داده‌هایی از ناپدید شدن 2000 نظامی اوکراینی ارائه داده‌اند.»