شاهدی برای رازگشایی از مشت آهنین

شاهدی برای رازگشایی از مشت آهنین

پسر ورزشکاری که متهم است با ضربه مشت باعث مرگ بچه محلش شده، برای دومین‌بار پای میز محاکمه ایستاد.

به‌ گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از مهرماه سال ۹۷ و با انتقال پسر جوانی به نام رایان به بیمارستانی در غرب تهران آغاز شد. رایان بعد از ۹ روز در اثر  شکستگی جمجمه و ضربه مغزی در بیمارستان تسلیم مرگ شد‌. 
 در ادامه عادل که ورزشکار و مظنون پرونده بود، دستگیر شد و در تحقیقات گفت:  من قصد کشتن رایان را نداشتم. او دعوا را شروع کرد. من ضربه‌ای به چانه‌اش زدم که رایان تعادلش را از دست داد و روی زمین افتاد و از سرش خون جاری شد. به سرعت با اورژانس تماس گرفتم و رایان به بیمارستان منتقل شد.
 در اولین جلسه رسیدگی، مادر رایان برای قاتل درخواست قصاص کرد و متهم در دفاع از خود گفت: من فقط به چانه رایان ضربه‌ای زدم و قصد کشتن او را نداشتم. قضات دادگاه پرونده را به دادسرا بازگرداندند تا نظریه تخصصی پزشکی قانونی دوباره دریافت و از شاهدان درگیری تحقیق شود . پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرد شکستگی جمجمه بر اثر اصابت جسم سخت رخ داده‌ است.
متهم دوباره در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران و در کنار سه نفر از شاهدان پای میز محاکمه قرار گرفت.
در ابتدای جلسه مادر رایان برای قاتل پسرش درخواست قصاص کرد و گفت‌: عادل با پسرم از قبل درگیری داشت و آگاهانه به سر او ضربه زد و حالا می‌گوید قصد قتل نداشته است. من برای او قصاص می‌خواهم.  عادل هم در دفاع از خود گفت: من ورزشکارم و مشت سنگینی دارم اما فکر نمی‌کردم ضربه‌ مشت من باعث مرگ شود. من و رایان بچه‌محل بودیم. نمی‌دانم چرا همیشه جلوی مرا می‌گرفت و مسخره‌ام می‌کرد و دنبال این بود که دعوا کنیم. روز حادثه هم جلوی مرا گرفت و قصد دعوا داشت که شروع به فحاشی کرد و یک ضربه‌ مشت به سمتم انداخت که ‌جاخالی دادم. من که از رفتارش خسته‌ شده بودم یک ضربه به چانه‌اش زدم که روی زمین افتاد و خون از سرش جاری شد‌. خیلی ترسیده بودم و سریع او را با اورژانس به بیمارستان رساندم. ممکن است وقتی تعادلش را از دست داد و سرش با زمین برخورد کرد، این آسیب‌ها به مغزش وارد شده باشد.
 قضات در ادامه از شاهدان خواستند یک‌ به‌ یک در دادگاه حاضر و درباره روز درگیری شهادت دهند که آنها اعلام کردند: ما لحظه اصابت ضربه به سر رایان را ندیدیم. یکی از دوستان‌مان به نام امید به آنها نزدیک‌تر بود که ‌به احتمال زیاد او صحنه درگیری را به ‌صورت کامل دیده باشد. به دلیل این‌که امید در جلسه دادگاه حاضر نبود قضات ادامه رسیدگی را به‌ روز دیگری موکول کردند تا امید در دادگاه حاضر شود.