جزئیات حمله مرگبار به پیرمرد باغدار

جزئیات حمله مرگبار به پیرمرد باغدار

حمله سگ باز هم حادثه‌ساز شد و این‌بار جان یک پیرمرد 82‌ساله اهل روستای کلیدر در سرولایت نیشابور را گرفت. این در حالی است‌ که سگ به همسر این پیرمرد نیز که برای کمک او به جلو رفته بود، حمله و او را نیز به‌شدت زخمی کرد و در حال حاضر در بیمارستان قائم مشهد بستری است.

غلامحسین رضایتی، همان پیرمرد کلیدری است‌ که هدف حمله سگ قرار گرفت. فوت پیرمرد، خانواده را به‌شدت شوکه‌ کرده و هیچ‌کس مرگ او را باور ندارد. کلیدری، یکی از اقوام این پیرمرد در مورد نحوه وقوع حادثه به خبرنگار جام‌جم ‌گفت: این حادثه، چهارشنبه هفته پیش حوالی بعدازظهر اتفاق افتاد. آقا غلامحسین باغ میوه‌ای داشت‌ که به آن رسیدگی می‌کرد. روز حادثه و طبق معمول برای سرکشی به باغ رفت و سگش را هم‌ که شاید هفت، هشت سالی بود از آن نگهداری می‌کرد، با خود برد. اواخر کارش بود و تصمیم گرفت برای سگش که بسته بود غذا بریزد، ناگهان سگ به او حمله ‌کرد و گلویش را گاز گرفت. 
آقا غلامحسین جثه و بدن ضعیفی داشت و نتوانست در برابر حملات سگ از خود دفاع‌ کند. زمان حادثه، هیچ‌کس در آن حوالی نبود که به کمک او بیاید و سگ آقا غلامحسین را خفه کرد. ساعتی بعد و در حالی‌که اعضای خانواده پیرمرد منتظر بازگشت او به خانه بودند اما خبری از او نشد. 
همسر 75ساله پیرمرد که نگران شوهرش شده بود، به سمت باغ حرکت‌ کرد. وقتی وارد باغ شد، همسرش را دید که خونین روی زمین افتاده و سگ هم کنارش نشسته بود: همسر آقا غلامحسین متوجه شد شوهرش تمام کرده است و می‌خواست جنازه او را به عقب بکشد که سگ این بار به او حمله و سر و صورت و گلویش را زخمی کرد. همسرش شروع به سروصدا کرد و زن و شوهر جوانی که آن حوالی بودند، متوجه صدای کمک‌خواهی همسر آقا غلامحسین شدند اما شرایط طوری بود که کسی جرات نزدیک شدن به سگ را نداشت. در نهایت پس از تماس با شورای روستا و پاسگاه چکنه، ماموران سگ را از پا درآوردند.
کلیدری درخصوص وضعیت همسر پیرمرد ادامه داد: به‌دلیل شدت جراحات، او هم وضعیت مناسبی ندارد و گوشت صورت و پوست سرش کنده شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری است. سگ هم مشخص نیست هار بوده یا نه اما از محل گازگرفتگی نمونه‌برداری شده و هنوز جواب آزمایش نیامده است.
حسین کریمی، صاحب تعمیرگاه نوین و یکی از اهالی چکنه در مورد این حادثه گفت: در چکنه سگ زیاد است و محیط آنجا به گونه‌ای است که از اطراف سگ‌ها را آورده و در چکنه رهاسازی می‌کنند. با این حال شهرداری چکنه اقدامات مفیدی در این زمینه انجام داده و با ایجاد مرکزی مخصوص، از این سگ‌ها نگهداری می‌کند تا مانع از جولان آنها در سطح شهر و آسیب رساندن به شهروندان شوند.