کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

3کشته و 19مصدوم در تصادف
 تصادف خودروی سواری با هیئت عزاداری منجر به مرگ سه نفرو مصدومیت 19 نفرشد. 
علی صادقی، رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان استان اصفهان به مهر درباره آخرین وضعیت مصدومان تصادف خودروی سواری با هیئت عزاداری در بلوار شهید مفتح اردستان گفت‌: این حادثه  شامگاه جمعه چهاردهم مرداد امسال رخ دادکه باعث مصدومیت 22 نفرشد. یکی از آنها در محل تصادف و دو نفر در بیمارستان فوت کردند. 19 نفر هم در بیمارستان بستری بودند که تا روز دوشنبه تعدادی از آنها مرخص و بقیه در روزهای آتی مرخص می‌شوند. 

بازداشت عوامل نبش قبر 
دو نفر از عواملی که اقدام به نبش قبر مجید عبدالباقی در اصفهان کرده بودند، بازداشت شدند.  
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری اصفهان در این باره به ایسنا گفت: نبش قبر مجید عبدالباقی در شهرستان دهاقان از سوی دو مرد چند روز قبل رخ داد. متهمان بعد از نبش قبر به آبادان بازگشتند که شناسایی و بازداشت شدند. آنها اعتراف کردند از اقوامش بودند، برای این‌که متوجه شوند آیا جسد دفن شده متعلق به مجید عبدالباقی است یا نه، اقدام به نبش قبر کرده‌اند. این گزارش حاکی است‌، مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک و سازنده ساختمان متروپل آبادان اول مرداد امسال با شلیک گلوله به قتل رسید. 

نجات 10نفر در واژگونی قایق 
واژگونی قایق در منطقه پشت سد کارون باعث حادثه شد که 10 نفرنجات یافتند و یک نفرفوت شد.  
به گزارش ایرنا‌، 16 مرداد امسال یازده نفر سوار قایق بودند که دچار حادثه شدند. یک‌ مرد ۳۲ ساله داخل آب افتاد و غرق شد که هنوز نیروهای امدادی جسد او را پیدا نکرده‌اند. 10 نفردیگر هم نجات یافته و راهی بیمارستان شدند. 

 مرگ کوهنورد در سقوط سنگ 
سقوط سنگ چهار تنی در دماوند باعث مرگ یکی از کوهنوردانی شد که برای صعود رفته بودند. 
داوود لشگری، سرپرست تیم امداد و نجات کوهستان رینه دیروز به جام‌جم گفت: به دلیل بارش‌های زیاد، کل سنگ‌های دماوند سست شده و استحکامی ندارند. با توجه به این موضوع، سقوط سنگ چهار تنی بر چادر یک کوهنورد باعث مرگ وی شد‌. او به جای کیسه خواب از پلاستیک استفاده کرده بود‌. بقیه همراهان او برای صعود اقدام کرده و آنجا نبودند و از حادثه جان سالم به در بردند. 

بخشش قاتل بعداز 18 سال
خانواده داغدیده گلستانی قاتل فرزند خود را در ایام محرم بعداز ۱۸ سال بخشیدند.
به گزارش ‌روابط عمومی دادگستری استان گلستان، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان دیروز در این باره گفت‌: این مرد محکوم ‌به قصاص‌ ۱۸ سال پیش در پی یک دعوای لفظی نتوانست خشم خود را کنترل کند و‌ مرد 21 ساله‌ای را به قتل رساند. سرانجام تلاش‌های واحد صلح و سازش دادگستری نتیجه داد و او در ایام محرم بخشیده و آزاد شد. 

قتل جوان بوکسور در خیابان 
پسر 18ساله بوکسور در یکی از محله‌های شهر اراک به قتل رسید و قاتل او بازداشت شد.
به گزارش تسنیم‌، شامگاه 15مرداد امسال قهرمان 18ساله بوکس استان مرکزی به نام محمد‌سالار پارسا که از قهرمانان المپیاد و از استعداد‌های برتر کشورهم بود در جریان درگیری خیابانی در یکی ازخیابان‌های شهر اراک  با ضربه‌های چاقو به قتل رسید‌. متهم به قتل فراری سه ساعت بعداز فرار در شهرستان خنداب بازداشت شد. متهم دیروز در جریان تحقیقات اعتراف کرد که مقتول را نمی‌شناخته و در یک دعوای خیابانی ناخواسته او را کشته  است. 

نجات گروگان‌ بعد از 12روز
پسر پنج ساله که دوازده روز به گروگان گرفته شده بود نجات یافت و متهم در اخاذی میلیاردی ناکام ماند. 
به گزارش جام‌جم‌، روز دوم مرداد امسال پسر پنج ساله‌ای از سوی سه نفر در یکی از محله‌های شهرستان جیرفت استان کرمان‌ ربوده شد. تحقیقات ماموران برای نجات او ادامه داشت تا این‌که بعداز دوازده روز او را نجات دادند‌. چند روز پیش یکی از متهمان از سوی ماموران بازداشت شد. او با دو همدستش این پسر نوجوان را موقع بازی در خیابان ربوده بود و برای آزادی‌اش یک میلیارد و 700میلیون تومان پول خواسته بود که در این اخاذی ناکام ماند. تحقیق برای بازداشت همدستان متهم ادامه دارد.