پرسه

پرسه

ناگفته‌های شنیدنی از «مختارنامه»
«مختارنامه» یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تاریخ ایران است. سریالی که پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی، با کنیه ابواسحاق و چگونگی قیام او پس از حادثه عاشورا به خونخواهی حسین‌بن‌علی می‌پردازد. اولین قسمت از سریال مختارنامه در تاریخ 9 مهر 1389 از شبکه یک سیما به‌نمایش‌درآمد و پخش آن تا 7 مرداد 1390 ادامه یافت. این سریال در 40قسمت 60دقیقه‌ای ساخته شده است و به‌عنوان یکی از پربازیگرترین سریال‌های صداوسیما شناخته می‌شود.

نوستالژی تلخ آبی‌ها
فردا در راستای هفته دوم لیگ برتر ایران، استقلال تهران در شهر انزلی به مصاف تیم ملوان این شهر می‌رود. ملوان پس از پنج فصل توانسته دوباره در سطح اول فوتبال ایران حضور پیدا   کند و این باعث شده از همین حالا   انتظار بازی مهیجی را داشته باشیم. هردو تیم،لیگ را با شکست آغاز کرده‌اند و این نکته هم به حساسیت این بازی افزوده است اما فارغ از همه این مسائل همواره مصاف‌های این دو تیم شور و حساسیت بسیاری داشته و البته که یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های لیگ برتر هم مربوط به دیدار این دو تیم در شهر انزلی در راستای رقابت‌های اولین دوره از لیگ برتر ایران است. جایی که استقلال تهران در هفته آخر تنها نیاز به یک تساوی داشت تا قهرمان لیگ شود اما از ملوان شکست خورد تا در سوی دیگر، پرسپولیس با برد فجرسپاسی اولین قهرمان لیگ برتر نام بگیرد. 

یادی از عکاس نامدار سینمای ایران
همین دیروز بود که خبر آمد بابک برزویه دیگر تاب نیاورد و پس از این‌که هفت ماه به‌دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود در 53سالگی دارفانی را وداع گفت. او دانش‌آموخته عکاسی از دانشگاه تهران و بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی بود. او عکاسی بیش از ۳۵ فیلم بلند و کوتاه، ۱۰ مجموعه تلویزیونی و۲۰۰ تئاتر را در کارنامه کاری خود ثبت کرد. برزویه سال ۱۳۷۵ برنده دیپلم و سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم برای فیلم «سفر به چزابه» شد.