عدد خبر

عدد خبر

5 میلیون تومان
تسهیلات برای زائران اربعین حسینی 
سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی: پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز و با اقساط یک‌ساله از یارانه آنها کسر خواهد شد. وی میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او پنج میلیون تومان اعلام کرد.

682 میلیون دلار​​​​​​​ 
زیان قطع گاز پتروشیمی‌​ها
احمد مهدوی ابهر، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اعلام این خبر به ایسنا گفت: سال گذشته ۱۱پتروشیمی متانولی یا اوره‌ای که خوراک گاز طبیعی متان داشته‌اند، دچار قطعی گاز یا محدودیت شدند. متاسفانه برخلاف تصریح قانون که گفته شده اگر دولت به خواست خود، گاز پتروشیمی‌ها را قطع کند، باید از همان محل گاز خسارت را تأمین کند و حتی قانون محل جبران را هم مشخص کرده ولی در هیچ‌کدام از سال‌های اخیر قانون اجرا نشده است. البته این قانون برای این گذاشته شده که گاز واحدها تاجای ممکن قطع نشود. ۳۰درصد بازار سرمایه را پتروشیمی‌ها تشکیل می‌دهند و این صنعت نقش مهمی در این بازار دارد. 

350 وبگاه​​​​​​​
توزیع کالای قاچاق مسدود شد
یاسر سوادکوهی، مدیرکل دفتر هماهنگی مقابله با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اعلام این خبر به مهر گفت: در آذر۱۴۰۰ طی ابلاغیه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تمام استانداران کشور، فرآیند مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه در پنج گروه کالایی پوشاک، دخانیات، لوازم‌یدکی خودرو، لوازم‌خانگی و آرایشی و بهداشتی آغاز شد. در مدت‌زمان یک ماه، ارزش کشفیات این طرح ۳۰۰میلیارد تومان بوده است. تا الان برخوردها هنوز متوقف نشده و هفته گذشته در غرب تهران هشت دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق و تقلبی جمع‌آوری شد. در این طرح بزرگ با ۵۷ قلم لوازم‌یدکی قاچاق در سطح عرضه برخورد شده و همه دستگاه‌ها به طور پیوسته در حال برخورد در سطح عرضه هستند. در مرحله آغازین کار در این منطقه چند انبار بزرگ لوازم‌خانگی قاچاق کشف شد.