انتشار یک عکس‌، شبکه پزشکان قلابی را لو داد

انتشار یک عکس‌، شبکه پزشکان قلابی را لو داد

شش عضو یک گروه که‌ با جا زدن خود به عنوان پزشک و متخصص زیبایی، در آرایشگاه‌های زنانه و مطب‌های اجاره‌ای عمل زیبایی بینی انجام می‌دادند‌، بازداشت شدند. بیماران پس از جراحی در اثر مشکلات تنفسی مجبور به جراحی دوباره شده بودند. انتشار عکس یکی از بیماران در اینستاگرام و شکایت او در پلیس فتا، راز این شبکه را فاش ‌کرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، نیمه اول‌ مرداد امسال زن جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از مردی به اتهام این‌که عکس‌های جراحی وی را در اینستاگرام ‌منتشر کرده بود، شکایت کرد و گفت‌: چند ماه بود دنبال پزشکی برای عمل جراحی زیبایی بینی بودم اما اغلب پزشکان‌ 30 تا 50 ‌میلیون تومان ‌می‌خواستند. سرانجام با صفحه اینستاگرام مرد پزشکی رو‌به‌رو شدم که بیمارانش از عمل‌های او‌ راضی بودند. او برای عمل جراحی 18 میلیون تومان می‌گرفت و 300 هزار دنبال‌کننده هم داشت. بی آن‌ که در‌باره او تحقیق کنم به مطبش در یکی از محله‌های مشهد ‌رفتم و عمل کردم.
 بعد از دو هفته که حال و روزم بدتر شد و پزشک هم مدام می‌گفت شرایط طبیعی است، نزد پزشک دیگری رفتم و فهمیدم جراحی خوب نبوده، پس مجبور به عمل دوباره شدم. پزشک شیاد هم ناپدید شد و نتوانستم از او شکایت کنم تا این‌که چند روز قبل متوجه شدم او بدون اجازه من تصاویر و فیلم قبل و بعد عمل من را در اینستاگرامش منتشر کرده و مرا به دردسر انداخته است. 
ماموران موضوع را بررسی کردند و معلوم شد ماجرا صحت دارد و علاوه بر شاکی، تصاویر و فیلم‌های زنان و دختران بسیاری بدون اجازه آنها در صفحه اینستاگرام این پزشک منتشر شده است. در تحقیقات بعدی و استعلام از نظام‌پزشکی مشخص شد آن مرد پزشک نیست و فقط دیپلم رشته بهداشت دارد. ‌عمل‌های جراحی را هم با کمک همدستانش انجام می‌داده و محل‌ها در 11 مطب اجاره‌ای و آرایشگاه‌های زنانه بوده است که این مراکز از سوی وزارت بهداشت و با هماهنگی قضایی پلمب شدند. سه روز پیش ماموران پلیس فتا پنج مرد و یک زن 30 تا 40 ساله عضو این باند را که به عنوان جراح و پزشک قلابی فعالیت داشتند در مشهد و تربت‌حیدریه بازداشت کردند.
با اعتراف متهمان به جرایم‌شان معلوم شد علاوه بر مداخله در درمان بیماران، تصاویر و عکس‌های آنها را قبل و بعد از عمل در اینستاگرام منتشر می‌کردند. عمل‌های زیبایی و بینی که انجام می‌دادند نیز  پرخطر و با عوارض و آسیب برای بیماران همراه بود و برخی بیماران دچار ناراحتی‌های تنفسی شده و مجبور می‌شدند دوباره عمل کنند.
سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با تائید این خبر به جام‌جم گفت‌: متهمان ‌برای جلب مخاطب اقدام به تبلیغات گسترده در فضای مجازی می کردند تا جایی که تاکنون حدود 2000 صفحه ‌مجازی که تبلیغات این متهمان را منتشر می کردند، شناسایی و با آنها برخورد شده‌است‌. احتمال می‌رود متهمان در شهرهای دیگری هم مرتکب جرایم مشابه شده باشند که‌ تحقیقات در این باره ادامه دارد. افراد برای جراحی و درمان باید به پزشکان معتبر مراجعه کنند و فقط به صرف یک آگهی اعتماد نکنند تا جان و مال‌شان به خطر نیفتد. با آرایشگاه‌های زنانه و افرادی که مطب‌های‌شان را به این افراد برای اعمال مجرمانه اجاره می‌دهند، قاطعانه برخورد می‌شود‌.